Villonská balada na slova: Hlas, sklenka, stůl, prdel, štěstí.
přidáno 28.08.2015
hodnoceno 8
čteno 1572(12)
posláno 0
K oslavě Lásky pozvedám svůj hlas,
ať je jak sklenka ohnivého vína,
prostřený stůl, když touhou voní čas,
naděje, k níž se duše mocně vzpíná.
Ač někdy po ní přijde kocovina,
přec je jak pramen, který osvěží,
není to věru nikdy její vina,
když život vymkne se nám z otěží.

Kdo na prdeli v koutě sedí zas,
skrz naskrz mrzout je a kůže líná,
neví, že štěstí, co se skrývá v nás,
má rádo slunce a ne místa stinná.
Jen otrávenou číši připomíná,
nevnímá kouzlo něžných protěží,
had, jenž svlék kůži, pes, co smutně líná,
když život vymkne se nám z otěží.

Nebuďme jako zrna prostý klas,
prach pustých cest, za nehty vlezlá špína,
nezříkejme se hned života krás,
nejsou v něm pouze místa nehostinná.
Vždyť krásně voní smrčí, borovina,
je tu vše, na čem vskutku záleží,
proč mračit se jak nevybuchlá mina,
když život vymkne se nám z otěží?

A když už jednou život vzklíčil v nás,
neskrývejme se před ním do věží,
ať v srdcích našich nevládne jen mráz,
když život vymkne se nám z otěží.
přidáno 26.11.2019 - 08:02
človiček: Děkuju za uznání! Bylo to na zadání, jak vidíš v prefixu.
Ale v té době jsem už měl roční trénik z veršotepárny, které se zde zúčastnilo víc lidí, ale asi jen já vydržel až do konce, byť jsem taky občas vynechal. Měl jsi na měsíc zadanou formu, ale povinná slova nová každý týden v pondělí ráno a ve čtvrtek do 17 hod jsi to musel poslat, mohly být tři kousky. Míval jsem i víc a pak psal pod jiným jménem i e-mailem.
Villonská balada mi dala zabrat, tohle je druhá po jedné cvičné na volná slova. Napsal jsem asi ještě jednu na jiná slova...
Tahle byla inspirativní, trochu mne zaskočila ta "prdel", ale vybruslil jsem z toho! Z technických důvodů jsem zrovna tohle neposlal, čehož lituji, protože se mi to docela povedlo.
Hezká forma byl sonet, taky pantun, ale ten byl těžší. Mám tu asi dva. Taky bys to dal!
přidáno 25.11.2019 - 20:45
Tohle je mazácký ,své pero jako katanu nosím v pouzdře a když tasím jednám moudře,zde se však skláním před soupeřem a hold vzdávám jeho umu v kolbišti písmen slov a vět.
přidáno 01.09.2015 - 15:33
PrimaDen: Je to v prefixu! Nebo myslíš, že si sám hledám slova? :-)
přidáno 01.09.2015 - 08:22
Jo ták, další věc na zadání...tak to už tedy mlčím:-)
přidáno 31.08.2015 - 15:18
PrimaDen: Když si to znovu přečteš, zjistíš, že to slovo je součást zadání. (Shaana to vytáhl z knihy, která se , tuším, jmenuje: Stoletý stařík, který vylezl oknem a zmizel. Prý to byl i film...) Rozhodně to neznamená, že bych se začal vyžívat ve vulgarismech! Takže spíš oceň, jak jsem to dokázal skloubit. :-)
přidáno 31.08.2015 - 08:19
U tebe shane mě zarazilo slovo "prdel" , prostě mi to slovo nesedí s tvým stylem....Tak mi tam jaksi přebývá.....
přidáno 29.08.2015 - 13:57
Lenča: Díky! Já to sice tentokrát nestíhal poslat do soutěže, protože starý kompík se sekal a autor sám kolaboval, ale už mám svůj noťásek opravený a trochu jsem nabral sil, tak mám zas touhy rozsévače...:-)
Klidně si bouchej, v téhle naznačené formě to neuškodí, spíše naopak...:-)
přidáno 29.08.2015 - 13:52
Moc hezká, optimistická. Až se budu kvůli něčemu mračit, vzpomenu si na tvá slova "proč mračit se jak nevybuchlá mina" a bouchnu smíchy :D Super, díky :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
K oslavě Lásky pozvedám svůj hlas... : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Jsi hebká jak hřích...
Předchozí dílo autora : Již den v růžích tajné sny své spřádá..

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
Sokolička řekla o Adrianne Nesser :
Pro mě hodně zvláštní a silná slečna... Její básničky mě vždycky něčím dostanou a proto je ráda čtu. Adrianne, jsem ráda, že jsem ti mohla trochu nakouknout do duše, buď přesně taková, jaká chceš bejt! (Protože to jsi ty...)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku