Proč si myslím, že levicové zvyšování daní je cesta do pekel…
přidáno 05.11.2012
hodnoceno 37
čteno 1383(10)
posláno 1
Zjednodušeně řečeno, pravice chce „malý“ stát, levice „velký“. Na velký stát je třeba velký rozpočet = velký výběr daní. Problém je v tom, že každá ekonomika má nějaký výkon, nějakou efektivitu.
Velký stát znamená velkou „sociální podporu“, do které patří nejen sociální dávky, důchody, různé příspěvky (na bydlení, pastelkovné, novorozenecké, pohřebné), ale také platby za školství zdarma, zdravotnictví (skoro) zdarma (minimálně platby za sociálně slabé, ale i další příspěvky). Dalšími výdaji státu jsou všemožné podpory a dotace (fotovoltaika, biotechnologie, dotace na kulturu, sport, vědu) a samozřejmě transfer peněz na místní (obecní) samosprávy. Mimo to má stát (i malý pravicový) na starosti policii, armádu, soudy a státní úředníky. Jenomže ta „sociální“ zákonná (tj. povinná = mandatorní) část je kolem 60-70% rozpočtu, takže je rozhodující.
Vyjděme ze situace, kdy máme nějaké daně, nějaký státní rozpočet, nějakou (průměrnou) životní úroveň a nějakou výkonnost ekonomiky. Čtyři navzájem provázené věci. Jenže výdaje naší vlády převyšují peníze na daních vybrané. A je v podstatě jedno, je-li příčinou nedostatku peněz krize, nebo rozhazování vlády v oblasti zbrojní, či rozhodnutí zvýšení důchodů nebo sociální podpory. Podstatné je, že příjem rozpočtu z daní (jiné zdroje rozpočtu jsou zanedbatelné) nestačí. Vláda se tedy rozhodne zvýšit daně. Může zvýšit daně ze zisku firem, daně ze mzdy pracujícím, nebo daň z přidané hodnoty, či spotřební daně ze zboží. I když tyto daně mají různý „cíl“, jejich dopad je velice podobný – sledujme, co se stane po zvýšení daní se zbylými třemi parametry.
Pokud stoupnou daně uvalené na zboží (zvýší se cena zboží), poklesne okamžitě životní úroveň – lidé omezí nákupy, prostě budou mít peníze jen na menší množství zboží (nebo přejdou na levnější, méně kvalitní). Díky tomu budou mít firmy (minimálně ty s kvalitním ale ne nejlevnějším zbožím) pokles tržeb! Díky poklesu tržeb, klesnou firmám zisky (viz níže *). Zřejmě dojde (ne nutně - to záleží, zda budou daně platit i pro vývoz) ke zhoršení konkurence našich firem na mezinárodním poli- mají dražší zboží. Výsledkem je tedy zhoršení životní úrovně a pokles zisku firem a z toho plynoucí pokles daně ze zisku, kterou vybere stát.
Stoupnou-li daně ze mzdy, znamená to primárně pokles životní úrovně zaměstnanců, druhotně vzniká (odbory) snaha na navýšení platů na minimálně předchozí úroveň čisté mzdy – tedy přenést zátěž na firmy = totéž, jako následující:
Pokud stoupnou daně uvalené na firmy, klesají zisky firmám (*). Přičemž management firem, aby udržel firmu při životě má zhruba tyto možnosti:
a) promítnout zvýšenou daň do ceny výrobku = zdražit. Díky tomu ale klesne odbyt a firma bude nejspíš propouštět, protože na menší výrobu potřebuje méně lidí.
b) zvýšenou daň pokrýt snížením prémií (platů) zaměstnancům, případně zaměstnat levnější pracovní sílu.
c) daň pokrýt volbou levnějších (méně kvalitních) surovin
d) najít odbytiště výroby – buď si ho zajistit u nás tím, že se stane dodavatelem státu, nebo najít nový trh v cizině (výjimečné – např. škodovka v Asii)
e) přenést sídlo firmy do země s menším daňovým zatížením (daňový ráj) a zisk realizovat tam (tak se chovají obchodní řetězce)
V praxi je samozřejmě možná kombinace více variant.
Je zřejmé, že z těchto možností a) a b) přímo povede na zhoršení životní úrovně zaměstnanců, c) ke zhoršení kvality výroby, e) ke snížení odvodu daně pro stát, důsledkem hledání státních zakázek v d) je současná obří korupce. Pouze nalezení nového odbytiště v cizině je pro stát přínosem – tady je ovšem extrémně tvrdá konkurence firem z celého světa.
Vraťme se k původnímu modelu. Stát zvýší daně – důsledkem je zhoršení životní úrovně na obyvatelstvo (samozřejmě nejvíc na ty nejchudší) a snížená výkonnost ekonomiky. Vzniká nová „rovnováha“ mezi daněmi, rozpočtem, životní úrovní a výkonností ekonomiky. Nižší životní úroveň ovšem vyvolá tlak na zvýšení sociálních podpor – a tedy další zvyšování daní – a tím snižování výkonnosti ekonomiky. Ocitáme se v „levicovém“ začarovaném kruhu... Obávám se, že řešení, tj. ukončení vzestupné spirály v daních a sestupné ve výkonnosti, jsou jen dvě. To první je socialismus a tedy plánování výroby bez ohledu na efektivitu a to druhé je razantní otočka doprava. Bohužel, pravice a pravicová ekonomika má dnes nálepku asociální když ne přímo zvrácené teorie. Přitom je to jen jiné nastavení daní x živ. úroveň x státní rozpočet x výkonnost ekonomiky – nelíbilo by se vám, kdyby ceny zboží klesly na polovinu, platy naopak o polovinu stouply? Jo, kultura a sport by nebyly dotované, školství (mimo základního) taky ne. A samozřejmě různé formy podpor by byly jen pro opravdu sociální případy.
přidáno 09.11.2012 - 22:49
Vladan: Napiš,ale pokud možno srozumitelně i pro mě,který sleduje politiku jen velice málo. Taky si myslím že politika není jen údajný zápas "pro dobro občana a země" ale i dost často ne li vždycky-více nebo méně-o naplnění osobních ambicí. Což je sice "přirozené" ve smyslu že mi lidé jsme sobečtí určitým způsobem všichni,ale neznamená to,že s tím musíme smířit. Určitě to není dar "od Boha" ale spíš je to dar od nás samých, nám. Se mi zdá..:-)
přidáno 09.11.2012 - 21:39
GULI: Vidím, GULI, že budu muset napsat pojednání o pravici, levici, konzervatismu, liberalismu a víře. :-)
Ty víš, že mě je pravicovost Klause sympatická, že ho považuju za jednoho z mála opravdových pravičáků v našem státě (neznamená to, že nemám výhrady vůči jeho samolibosti a ješitnosti). To znamená, že já hodnotím ty jeho „prohřešky“ jinak než ty. Co se Duky a křesťanů týče. Pravice, tak, jak ji chápu já (a snad i Klaus – pokud se nemýlím) uznává jako možná nejvyšší hodnoty osobní svobodu, demokracii a právní systém. To, že někdo (taron nebo Duka) je věřící, je věc jeho osobní svobody. Mám kvůli tomu s taron nemluvit? To, že došlo k aktu vyvlastnění majetku levicí (zestátnění) je fakt. To, že v demokratickém a právním státě se křivdy napravují také. To, že prezident má před sebou organizovanou strukturu křesťanské církve se značným vlivem, také nemusím dokazovat. Nevidím jediný důvod, proč by prezident měl ignorovat požadavky církve, proč by měl přehlížet její představitele, i když je (předpokládám) ateista jako já.
A pokud jde o Petra Hájka, taky mě to překvapilo. Ale vím o něm (a jeho formulacích) příliš málo. Já jako detailista bych s ním i souhlasil, tedy že člověk nepochází z opice. Správná formulace je, že opice i lidé mají společného předka :-) I když pochybuju, že to tak myslel. Ale hádám je Hájek coby tiskový mluvčí (?) zaměstnáván kvůli jiným přednostem.
Z vládního klanu nikoho dalšího za pravičáka nepovažuju.
Já naopak jako menší zlo považuju středovou stranu, protože rychlost zadlužování je přece jen o fous menší než by byla za vlády levice.
Slyšel jsem hezkou myšlenku: Komunistická strana je dnes jediná strana, ve které nejsou bývalí komunisté…. Jenom nevím, jestli mi toto plus stačí k tomu, abych je volil. (Tedy vím – nestačí)
Ano, socialismus takový jaký byl se už asi nevrátí, ale socialismů je víc… Já opravdu napíšu pravo-levou úvahu a vrátím se k tomu.
přidáno 09.11.2012 - 19:54
Vladan: Vldane,nebudu se s Tebou přít o tomto protože tomu nerozumím a kecal bych nesmysly,ale i když je to trochu od téma daně,úplně mimo zase ne. Ty jsi pravicově založený,a přitom ateista. Co říkáš na Klause,že se bratříčkuje od papeže až po Duku,nebo na toho jeho poradce,nebo co toje,který očekává prý brzký příchod Antikrista,tedy konec světa a rozhodnou bitvu dobra se zlem? Takovéto hovadiny jsou dobré pro nějakého pomateného náboženského fanatika,ale pro člověka blízkého prezidentoví? I když u nás v Česku je možné všechno. Kalousek se jezdí modlit na Velehrad,Nečas se taky považuje za věřícího.. Divná sestava v té vládě. A já opravdu nevím,co je mi odpornější,jestli tito političtí pravicoví svatoušci,nebo násilničtí levičáci typu komunistů..:-( rúzní véčkaři,nebo jejich odpadlíci kteří okamžitě tvoří jakési podivné straničky-o tom nemluví. Jako nejmenší zlo mi pořád vychází ČSSD-i když asi tak o dvě procenta "lepší" než včšchni ostatní. Nějakou tradici tady má z první republiky,totalitní strana to snad není,i když se teď po krjských volbách spojuje s komunisty.. Ostaně si myslím svým laickým pohledem že strašit dnesk komunistama je už trochu mimo mísu. Doba kdy za sebou měli Rusy je pryč a svět je dnes tak ekonomicky a vůbec propojený,že na nějaké excesy ála Severní Korea už není doba..Nebo co myslíš?
přidáno 08.11.2012 - 08:50
kmotrov: Vladan: Wau chlapi ... takže se nemusím svlíkat, je to dobrý , vy to nějak přežijete .. u mě by to bylo horší :))) Nevím, proč se k nám nechce nikdo přidat, každý nadává , jak se máme špatně a nikde nikdo ,... asi už jsme se zdiskreditovali tadyk až moc, nic půjdeme jinam , na jiný web, tam nás neznají ..a někdo se třebas chytí:)
přidáno 08.11.2012 - 07:59
Erotický kalendář není nápad skvělý! Je to opakovaný vtip. Originální by byl erotický kalendář například s Vladanem nebo Gulim, ale to potenciální příznivce zaručeně odpudilo...
přidáno 08.11.2012 - 06:37
Chronoss: Vladan: taron: Hyml hergot, kde jsou ostatní?

Ten název Psanci by byl dobrej, nese v sobě, že jsme v opozici k současné politické garnituře. Dokonce bych řekl, že je přímo revoluční.

Ten erotickej kalendář je skvělej nápad, véčkaři postavili volební kampaň na hezkých tvářích svých členek, my to posuneme dál (vlastně níž)!
přidáno 08.11.2012 - 00:08
Aha, takže nejprve se musíme zdiskreditovat a teprve pak můžeme založit stranu!
Krásně praštěné, jako celá současnost!
přidáno 07.11.2012 - 23:20
Vladan: Teprve až teď jsme schopni ji založit :) Myslím , že jsme předvedli, jak se dělá politika, prostě účel světí prostředky .... :)
přidáno 07.11.2012 - 23:12
taron: Ty to ještě nevíš, ale já je dal na fejs (Chronoss mi pomohl) - a moc se líbili.
Myslíš, že už nejsme s to, stranu založit?
přidáno 07.11.2012 - 23:07
Vladan: Házet špínu na druhého ti taky jde ...Kmotrove, vidíš to ? No vidíš ?
PS : Ale ruku na srdce, erotické foto se povedly viď ?
( tak teda ..my jsme ale blázni , a to jsme ještě ani tu blbou stranu neoznámili voličům , jako že se hodláme zasloužit o obecné blaho :)
přidáno 07.11.2012 - 22:54
taron: Ten kolaps strany je ovšem vina taron, protože nenafotila erotické kalendáře!
přidáno 07.11.2012 - 22:46
Vladan: No vidíš ..sám ses prásknul ..a co akce čisté ruce ? Hned by ses ušpinil - erotikou..jo, dělat politiku je těžká věc....takže z tebe je uklizečka az taron je už " bílý kuň " co tahá za provázky - nebo šedá ekonomika - eminence ??? :)))
No ta naše strana by asi brzo zkolabolovala - zkolaborovala ..
přidáno 07.11.2012 - 22:33
taron: Ještě, žes mi to řekla. Žádná uklízeča nebudeš! Zato nafotíš erotický kalendář - strana potřebuje peníze!
(omlouvám se všem všem splustraníkům, že jse se jí zbavil, ale než práskací uklíečka, to raději setřu sám)
přidáno 07.11.2012 - 22:06
Vladan: Hm...jo..uklizečka a budu vo všem vědět a pak vás prásknu :))), ještě nevím komu , ale třebas, to víš v politice si nesmíš bejt jistej ani uklízečkou s básněmi :)
přidáno 07.11.2012 - 21:55
taron: Já myslím, že by nemuseli být ubytovny zvlášť. Tou ubytovnou by nebyla nějaká tělocvična pro sto spáčů, ale třeba malý byt 2+1, kde by (jako na koleji) bydlelo 6 svobodných chlapů a ve vedlejším bytě 6 ženskejch a v dalším rodina se třemi dětmi. Podmínkou sociální státní podpory by samozřejmě bylo dodržování určitých pravidel soužití - stát ti dává podporu a něco za to chce. Pokud na ty podmínky nepřistoupíš, ztrácíš na podporu nárok - zůstává místo pod mostem - tolik k nepřizpůsobivým.
Takže pravicový stát se postará, abys nemusel pod mostem spát, ale nutit tě nebude (každý má svou zodpovědnost).
Uklízečka se vždycky šikne (a kór když skládá básně) :-)
přidáno 07.11.2012 - 21:46
kmotrov: Když můžou být "veverky" (VV) a TOPka, proč by strana nemohla jmenovat Psanci?
přidáno 07.11.2012 - 18:16
Vladan: Tak to se mi líbí...jo... jsem taky pro , aby lidé, nedostávali peníze, ale tak nějak, jak jsi to popsal, by to bylo nejlepší ....přímo ubytovny pro ně , a přímo jednou denně teplé jídlo atd.atd...a sociálně - úřednický dohled .... .. jenže, jenže, to by zvlášť musely být ubytovny pro rodiny s dětmi , zvlášť pro muže, zvlášť pro ženy ..voni někteří jsou špinaví a nepřízpůsobivý a to by třeba rodinkám s dětma navíc moc nepřidalo ..ale i to sedá zařídit ...dá se vše, když se chce...jakže ? Česká strana švýcarského pořádku ? Hm...na sekretářku už jsem dost stará , ale možná uklízečku bych zvládla, hoši jdu s vámi , vypadáte jako solidní chlapi:))))
přidáno 07.11.2012 - 16:56
Vladan: To je slovo do pranice, přidá se někdo další?
přidáno 07.11.2012 - 15:39
kmotrov: Pustíš se do toho?
přidáno 07.11.2012 - 14:46
Nezbývá tedy než založit "Českou stranu švýcarského pořádku.
přidáno 07.11.2012 - 00:49
kmotrov: Ale ono tak podobně v tom Švýcarsku fnguje! Různé kantony (kraje) mají dokonce i různé daně!
Já bych šel dál i sociální oblasti. Nemáš peníze? Kde bydlet? Stát ti dá ubytování v sociálních ubytovnách (než si seženeš práci) a jídlo v sociálním stravovacím zařízení. (Plus další nutné věci - ošacení nebo lékař... třeba), ale peníze do ruky dostaneš tak akorát na jedno pivo.
Pro taron: takhle nějak si představuju sociální podporu kapitalismu- snaž se co nejdéle sám. Stát je tu jen pro případ nejvyšší nouze, abys nemuíral hlady a nespal pod mostem - a když tu státní podporu přijmeš, tak si stát stanoví formu a podmínky, které musíš splnit.
přidáno 06.11.2012 - 16:44
Vladan: USA ..asi to tam nebude tak zlý, protože tam lidi pochopili , že se musí makat a , že se musí o své jídlo hlavně postarat sami...tadyk nemusí, proto , jak píše Chronoss- spousta lidí nechápe, že se musí pracovat a dobře a potom budou prašulky, naopak je to dost divné :)
přidáno 06.11.2012 - 16:34
Vladan:Tohle se zase líbí mě. Něco podobného se mi vylíhlo v hlavě ale připadalo mi to příliš feudální na to abych to měl odvahu napsat. Výběr daní na nižších územně správních celcích, ještě menších než kraje, něco by tam zůstalo, něco šlo na kraj, něco na stát. Vše organizované s maximálním přenosem pravomocí na kraj. Věřím, že by se snížil počet daňových úniků.
S podporou v nezaměstnanosti bych šel ještě dál. Peníze by z centra (různá úroveň nezaměstnanosti) dostávali obce a ty by je vypláceli, měli by právo, za ně vyžadovat určitý počet odpracovaných hodin. Bylo by to v jejich režii.
přidáno 06.11.2012 - 14:33
Chronoss: Jo, souhlas, ale ... kam to dospěje?
přidáno 06.11.2012 - 14:31
kmotrov: Naprostý souhlas s tím, že čím větší stát, tím větší "nabídka" ke korupci. Tady je zajímavý příklad Švýcarska, kde "stát" je realizován samosprávou na úrovni okresů a krajů - a to tak nezávislou, že různé kraje mají i různé zákony! Federální vláda má minimální význam (zahraniční politika a obrana). Absolutní většina daní se "spotřebovává" na lokální úrovni - podle přání místních lidí jimi volenými zástupci. Tady si korupční prostředí dokážou pohlídat!
přidáno 06.11.2012 - 14:26
taron: jsi na omylu. Pravicová politika neznamená, že lidé jsou "ponecháni na pospas "!!!! A ani v USA nebyli. Víš, proč miliony lidí donedávna nepotřebovali nemocenské pojištění (viz Obamova reforma)? Protože měli akutní péči zdarma - placenou státem! Nemyslíš, že kdyby se měli tak zle, že by po tisících prchali do země, kde "zítra znamená včera" - SSSR?
Souhlasím, že žádný systém není ideální, ale z těch reálných systémů volím nejmenší zlo.
přidáno 06.11.2012 - 14:18
hmm...naprosto s tebou souhlasím jak již jsem zmínil v předchozí úvaze,každý kdo má pochybnosti o tom že se řítíme do pekel jakožto stát a ekonomicky se propadáme mezi státy nesoběstačné,doporučuji přečíst knihu ,,Proč chceme ,abyste byli bohatí,, od Roberta Kiyosakiho a Donalda Trumpa a nebo si poslechli CD ,,Proč svobodu a né socialismus,, a ,,Musí vám vzít aby vám mohli dát,, od Boba McEwana...co se týče pravice tak u nás v podstatě neexistuje žádná silná politická strana která je pravicová,neb bohužel většina politiků je ve věku kdy jsou poznamenání předrevoluční nemocí ,která se jmenuje jánabráchyzmus..co se týče výkonosti a kvalita versus kvantita ,tak to je náš problém č.1 neb ubývá a to velmi razantně lidí kteří opravdu umí dělat rukama,jsem svářeč a věřte že dobře vím o čem mluvím,vychováváme generaci která chce jen brát a bohužel většina lidí v celosvětovém měřítku je naprosto stejně smýšlející, zabýváme se nesmyslnou pomocí nepřispůsobivým menšinám ,namísto toho abychom sami šli a vytvořili vlastní funkční ekonomiku..to že svět směřuje do leva je způsobeno tím že dnes politická scéna je o karierismu a oblíbenosti..bohužel todle jsou věci které bychom měli předat svým dětem a vysvětlit jim že nejdříve musí dát aby mohli brát a néé každý bude špičkovým manažerem s platem 80-100000Kč..je třeba podpořit ty kdož vlastní výrobní prostředky a né zvyšováním daní a nebo nesmyslnou milionářskou daní nutit ,podnikatele aby zavírali firmy..směr nalevo bude mít za následek odchod velkých investorů z českého trhu a tím i odliv peněz ,což ostatně povede k utahování opasků ,které nemáme tak moc rádi :)
přidáno 06.11.2012 - 14:03
Vladan: - každé zmenšení státních financí ohrozí nějakou skupinu na nich závislou!
Tyto skupiny nechtějí být ohroženy, tudíž budou volit levici, stejně jako skupiny které s nimi z nějakého důvodu sympatizují a skupiny, které volí levici z obav z budoucnosti. Potom jsou skupiny, které vidí porci koláče, kterou si usurpují ze státního politici a chtějí také svůj kousek. Dále skupiny přesvědčené, že pravice hájí zájmy bohatých a levice zájmy chudých. Tudíž by u nás nějakých 70% lidí volilo levici, kdyby drtivá většina z nich nezastávala názor, že to stejně nemá cenu chodit k volbám, jelikož i ta levice je stačila zklamat, protože co jim dala, tak z nich zase nějak vytáhla.
... A ta korupce na obou stranách politického spektra.
Pravice má zodpovědnější voliče, levici nezbývá, aby dostala lidi k volbám vytáhnout těžší kalibr, často koupený na dluh.
přidáno 06.11.2012 - 13:40
Vladan: kmotrov: Já ještě k tomu USA - ano, to je tak nejvíce svobodná země , nejvíce pravicová na světě i přes , v jejím dnešním levicově založeném systému ...no ...je pravdou , že lidé , kteří se snaží se tam mají fajn, ale lidé, co se nesnaží jsou prakticky ponecháni na pospas ...
Neděláš = nežereš .... jenže, co nemocní? Postižení?Děti , sirotci...tam se můžeš docela rychle zhoupnout z prosperity do úplného srabu..takže bych řekla , že i v USA jsou ve srabu jako my...- ani tam nemá nikdo ve svém žití =na úrovni = jistotu , i tam lidi blázní, jako tady...jediná jistota je smrt a to je ta největší spravedlivost na světě - jinakTaron do politiky nevidí a nechce vidět, je to vo ničem ,....žádný politický systém podle mě nebude fungovat , nebude fungovat dobře...je to mé přesvědčení , už dávné, protože vždy se najdou lidi , co budou průbojnější a silnější a převálcuje je touha po moci a hmotném prospěchu....proto vyšší idee, pomáhat lidem nemají v politice dlouhé trvání a když , tak jen před volbami....odmítám politikovat...a aj kdyby se do politiky dostal slušný člověk , tak ho prostě ti "ostatní" odstraní- jakkoliv- protože slušný člověk by se neměl nikdy snížit na úroveň lumpů ...tudíž nemá proti nim prakticky žádnou obranu...je bezbranný, kvůli svým zásadám a jsme u začarovaného kruhu....žádný polit.systém nebude nikdy perfektně fungovat ..logicky to není možné, protože je to vše o lidech .
přidáno 06.11.2012 - 13:25
Já myslím, že problém "pravicovosti" ODS souvisí s celkovou levicovou náladou ve společnosti. Kdyby ODS přišla s myšlenkou zmenšit výrazně stát, tak by tvrdě narazila - každé zmenšení státních financí ohrozí nějakou skupinu na nich závislou! Proto se snaží být jen malinko vpravo (ve středu spektra)od vyloženě levicové ČSSD.
Opravdu pravicová strana nemá naději stát se "státotvornou". Podle mě je rozumně pravicová strana Svobodných - nějaké 2-3% ve volbách.
přidáno 06.11.2012 - 12:26
Vladan: I já jsem zastáncem cesty nízkých daní. Ještě bych doplnil, že čím větší stát tím větší prostor pro korupci. Píšeš, že tradiční reprezentant pravice ODS není pravicová strana. Kdo je tedy u nás pravicí? TOP 09? Pravičák Miroslav Kalousek v rukou drží karty, kterým se říká daně a přihazuje a přihazuje. Ekonomičtí odborníci některé vidí jako neefektivní. Nejvíc bije do očí zvýšení spotřební daně u benzínu a nafty, které má za následek, že autodopravci tankují za hranicemi, takže se na dani vybere méně, přičemž má obyvatelstvo díky dani hlouběji do kapsy. Kalousek to ví taky, ale jako "veliký" politik (po vzoru Václava Klause) nesmí za žádných okolností uznat chybu, peněženky občanů jsou mu "šumák."
přidáno 06.11.2012 - 08:31
kmotrov: Přesně! :-))))
přidáno 06.11.2012 - 06:15
Vladan: Jestli tím jediným člověkem co utíkal do socializmu myslíš zpěváka Deana Reeda, tak toho znám taky :-))))
přidáno 05.11.2012 - 22:03
taron: Cha, cha - dobrý útok! Nefunguje ti nikde. protože vlastně všechny země, které se za kapitalistické (rozvinutý západ) dají považovat, se vydaly levicovou cestou.
Nejblíž tomu modelu jsou USA v období o II. světové do 70. možná 80. let. Pak šly také doleva.
Než začneš argumentovat počtem chudáků v USA, kteří neměli v té době ani na ošetření.... tak mi řekni, proč tisíce lidí utíkaly z socialistického Československa (ze sociálních jistot a sociální spravedlnosti) na ten hnusný kaplistický západ, do bídy a nejistoty - a nikdo (přesněji, znám jednoho jediného člověka) neutíkal do socialimu???
přidáno 05.11.2012 - 17:37
"Přitom je to jen jiné nastavení daní x živ. úroveň x státní rozpočet x výkonnost ekonomiky – nelíbilo by se vám, kdyby ceny zboží klesly na polovinu, platy naopak o polovinu stouply? Jo, kultura a sport by nebyly dotované, školství (mimo základního) taky ne. A samozřejmě různé formy podpor by byly jen pro opravdu sociální případy."

.. hm...TVŮJ příklad , prosím, takového státu , kde to takto opravdu funguje ? Neříkám ani ano, ani ne, jen se ptám...
přidáno 05.11.2012 - 12:54
kmotrov: Pravice nezvyšuje daně (to je odpověď na zvyšování daní ODS - není to pravicová strana).
Pravice by razantně snížila státní rozpočet na výdajové straně - daně by snížila.
přidáno 05.11.2012 - 12:50
A kam vede cesta pravicového zvyšování daní?

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Daně a zase daně, kol nich se všechno točí…(2) : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Když pravá je levá a levá ještě levější.
Předchozí dílo autora : Mzdy – zase pod míru II

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku