přidáno 26.03.2024
hodnoceno 14
čteno 111(15)
posláno 0


Jak asi bledne rána na duši
snad ne do růžova

po páteří dolů
od palce u nohy
vysmívá se unavenému slunci

koberce modřenců zesmutněly

všichni to věděli
jen ona ne

nový život
se nerodí z lásky
ale z bolesti
přidáno 29.03.2024 - 20:10
Musí to bolet. Bolest nám říká, co je opravdu důležité. Rodit jenom tak, jako když si uplivne, jak by to na světě vypadalo? Už takhle je dost přelidněno:)
Pěkná báseň, i když možná zbytečně smutná.
přidáno 29.03.2024 - 10:16
Mlčeti Zlato: To je zajímavá otázka, a už tím, jak je položená, toho hodně vystihuje. Díky.
přidáno 29.03.2024 - 10:14
zaseja: Hanulka: Sasanka: Dandy: Děkuji za reakce, těší mě, že se líbilo.
přidáno 29.03.2024 - 10:13
denisa: Díky za názor, který se ovšem trochu minul s podstatou básně. :)

Nicméně k tomu, co píšeš - bez lásky se nový život může narodit, bohužel. Bez bolesti málokdy.
přidáno 29.03.2024 - 10:11
gajda: Tak tyhle tvé komentáře mi chyběly :))) A nemyslím to ironicky, já se u toho zcela upřímně zasmála, obdivovala tvou představivost a odlehčila tak trochu tu tíhu. Myslím, že jsi to s tím názvem vystihnul. Mně všeobecně názvy většinou nejdou a tenhle byl tak rychle připlácnut k básni, že se nedivím. Ale já trochu záměrně někdy ráda s názvy provokuju a mystifikuju, to zas jo. Ale ten tvůj by asi opravdu byl výstižnější.
přidáno 28.03.2024 - 10:20
řekla bych že nový život se rodí právě z lásky ale né takové kterou tvoří ego a užvaněná mysl, ty jsi tvůrce všeho uvnitř navenek ,) podívej na přírodu tam to najdeš na každým kroku jde jen o to co si představujem pod pojmem láska a každý to vidí jinak ale jde nakonec o jednoduchou věc kterou si sami děláme složitou tím jaké sračky máme v hlavě a co jsme přijali za realitu .)

láska není bolest ale opak z prázdného života ten tvoří pocit osamělosti a bolesti tím i nemoci
přidáno 27.03.2024 - 22:15
Nový život se rodí z něžností...bolest měly nést původně muži, ale poněvadž často nečekaně začal naříkat soused místo tatínka. Ženy vzaly bolest na sebe, aby nic neprasklo.
přidáno 27.03.2024 - 13:17
máš příjemný hlas
přidáno 27.03.2024 - 13:10
Představil jsem si scénu - něco mezi hororem a pohádkou - jak kdesi v zatmělém údolním palouku, kde už slunce nesvítí, protože zapadlo za kopec, pobíhají okřídlené víly sem a tam, protože jedna z nich právě rodí jakéhosi napůl-tvora zrozeného z přebytku lyrických básní šeptaných příliš nahlas na to, aby to jedna víla snesla. Křik a bolest, víla napůl mrtvá, ostatní vyděšené družky víly mají zážitek na celý zbytek své nesmrtelnosti - už nikdy nebudou riskovat podobnou zkušenost. A nově vzniklé stvoření se teprve dere do temnot tohoto krutého světa. Zrodí se nová víla nebo obluda? Nikdo zatím neví. Neexistuje precedens, který by to apriori deklaroval v nějaké příručce, nebo zkušenost, kterou by si oduševnělé víly mezi sebou mohly po generace předávat. A přece ty víly v lese nejsou samy, sleduje je fauna všeho druhu, která má v tomto ohledu jasno: Všichni to věděli jen ona ne. Já bych tuhle větu dal jako název celé básně. Vystihuje to líp než zrození. Zrození je docela jiný příběh, mnohem veselejší a jarní. To co jsi popsala v básni je spíš jakýsi nechtěný omyl.
přidáno 27.03.2024 - 07:43
Někdy se jizva nezacelí a nový život nepřjde a starý už není. Kým jsme v takovém čase?
přidáno 27.03.2024 - 05:45
Leslie : velmi dojemná. Děkuji.
přidáno 26.03.2024 - 22:53
Líbí se mi, ale první mě napadlo, že je Baby zbouchnutá :) Zajímavě lehký a pěkně úderný rytmus v tom přednesu. Známé emoce jsi mi připomněla, pustila jsem si to pětkrát a myslím, že ještě neodolám :D
přidáno 26.03.2024 - 21:38
Pěkné.
přidáno 26.03.2024 - 18:19
Život někdy hodně blolí.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Všichni to věděli : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Už zase
Předchozí dílo autora : Suerte?

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
el26
» narozeniny
Chloé [12]
» řekli o sobě
Lasak řekl o Cecidit angelus :
Chcete vědět, co vám dá tato stránka? Podívejte se na tuhle slečnu. Sice nedokážeme vytvořit talent, ale talent, který máte vám zde dokáží rozvinout do takové míry, že z vás mohou být úžasní psanci. Stručně řečeno. Tahle slečna je otevřená konstruktivní kritice do takové míry, že už teď píše perfektní díla.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku