a kdo to pak jak kritizuje
přidáno 12.07.2008
hodnoceno 4
čteno 1059(28)
posláno 0
Psát bez myšlenky, nebo myslet, ale nepsat? Každý by chtěl být spisovatelem, tvořit světy, vyprávět příběhy, dát všemu dobrý konec, nebo potopit ty co nesnáší. A co teprve, když píšete básně. Když se vám slova přetváří v něco víc a vyzařuje z nich láska, strach, bolest, nebo radost, nebo jakýkoliv váš pocit, dostatečně silný, aby se dal zpodobnit. Každá báseň je jiná, každá je osobitá, nezáleží na stylu, na myšlence, nápadu. Může být o někom, pro někoho, anebo klidně i pro všechny. Ale stejně tak je to i s kritikou. Ta kritika, ať už ji mám připodobnit k jemným okvětním plátkům růží, co chválí, nebo naopak k hnusných žíravých slinám znechucení, tak pořád je to jen váš názor. A my ho musíme respektovat (koneckonců píšeme doprovolně na internet, tak s tím musíme počítat) stejně jako vy by jste měli respektovat naše dílo. A je jedno, kolik jsme mu věnovali času, myšlenek, nebo jak vypilovanou stavbu má. Nám se líbí, vám nemusí. Váš problém, nikoliv náš. každopadně, abych se už dostal k hlavní myšlence, kterou jsem chtěl sdělit, nemusíte psát hned naštvané, arogantní komentáře. Nemusíte hned přát autorovi to nejhorší, jenom proto že lidstvo ke kterému patříme, nevykreslil v nejlepším světle. Ono to ani dost dobře nejde. Ale takový může být někdy i sám autor. Závěrem, tohle co teď dopisuju, měl být původně komentář k dílu jedné mé dobré kamarádky, jako reakce na komentáře některým lidí, u nichž jsem se docela pozastavil. Pak jsem si ale řekl, že není na škodu, když si to přečte víc lidí, než jen ta hrstka. Alespoň mi taky můžete věnovat nějaký ten kometář na stupnici od N(jako nenávist) po Z(jako zalíbení).
přidáno 09.08.2008 - 18:02
a s tebou souhlasim.. takovejhle koment ti toho moc neda..
přidáno 09.08.2008 - 18:01
presne!
přidáno 12.07.2008 - 20:11
heh:D takze mel to bejt asi koment u me?..estli dobre chapu...
no. dik za tvoji podporu..
jak pises ze pisem dobrovolne na net a ze bysme teda meli respektovat kritiku druhejch..:D no jako ja na psance pisu dobrovolne, chci dostavat komentare od lidi.. ale nekoho fakt respektovat nehodlam a ani nemusim.
vic to rezebirat nechci. uz me to nudi
přidáno 12.07.2008 - 11:25
Jo určitě bych ti dala za pravdu. Taky mě to štve... Měla jsem jednu oblíbenou autorku, která mi vždycky moc hezky komentovala díla. Hezky ve smyslu, že mi to něco přineslo, měla jsem pocit, že se snaží pochopit díla. Ale teď už od ní vždycky dostanu ten samý komentář. Že je to hezké, že se jí líbí můj styl atd atd... Takové komentáře moc nemusím. Přiznám se, že je občas taky píšu, ale je to spíš proto, že se nedokážu vyjádřit přesněji. Od té doby, co si tohle uvědomuju, radši komentář nenapíšu vůbec, když nemám náladu. Zdá se mi to lepší.
A z té druhé strany (urážeči apod.) je to stejně. Mám s tím bohaté zkušenosti, nemám tyhle lidi ráda. Slušný člověk se dokáže vyjádřit bez urážek.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
O tom kdo jak píše : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Něco tiká
Předchozí dílo autora : Láska je báječná věc

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku