Hledání všeho je tak vzdálené,že nevidíme že to co hledáme je často na našem nosu.V tomto případě , autor pochybuje o svém já jako o síti bez ok.Tedy že ví že žádné já není,přesto není schopen si to uvědomit do nejpodrobnějších detailů.Květ je zde ono uvědomění si vlastního bytí.Stejně tak ví že hledat to,znamená ztratit to a nehledat to znamená nenajít to.
přidáno 24.05.2017
hodnoceno 3
čteno 1120(5)
posláno 0
Leč v síti bez ok chycen stále jsem.

Netoužíc po jiném květu , než svobodné poupě jest.
To poupě do vínku dané semínek všelijakých.

Sic dne každého šat svůj třímu v rukách ,
rozmýšlím zda oblékat jej když zimy vlastně není.

Květinu tu hledám v záhonu,stonků nevidíc.

Do krajin vzdálených se vydávám , že za humny konce jejich dohlédnu.

Třikráte svět obcházím abych na zahradě vlastní o trn z růže zakopnul.

Předlouhé to hledání očních víček.
přidáno 25.05.2017 - 17:13
Pravda vítězí: Anotace trochu pomohla. Při hledání vlastního bytí doporučuji uvážit skutečnost, že forma člověka je pomíjivá, takže výsledek takového hledání by byl už v momentě formulace neaktuální. Snad by bylo lepší místo hledání definice vlastního bytí pro sebe, své bytí prostě jen sdělit druhému; tomu, komu je sdělit chceme.

Jinak, zvolená forma úvahy je pro mě značně nezvyklá a nepříjemná. Úvahy mám rád/a, ale jsem v nich zvyklý/á na víc otázek a žádné metafory. Mohl/a by být i esej, ale ten/ta asi nemůže být filozofický/á.
přidáno 24.05.2017 - 21:13
Singularis: Přidána anotace,snad pomůže :)
přidáno 24.05.2017 - 21:04
Připadne mi to nesrozumitelné. Možná by to chtělo alespoň anotaci...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Hledání v nehledání : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Opravdu poslední loučení
Předchozí dílo autora : Duše a květ

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku