Po dloooouhé době jsem se rozhodl, to o čem uvažuji a přemýšlím, hodit na "papír"...
přidáno 10.05.2017
hodnoceno 18
čteno 1024(25)
posláno 0
Jak chápu ženy

Nikoho už ani nepřekvapí, když právě nerozumí druhému pohlaví. Muži o ženách řeknou prostě: „Jsou to ženský,“ a ženy naopak zase o mužích: „Však jsou to prostě chlapi.“ Vždycky mě to tak nějak fascinovalo, když proti mně sedí nějaká osoba a mluví, jedná a činí, pro mě, úplně bezmyšlenkovitě a bez logiky a přitom sama věří, že ani jinak mluvit, jednat a činit nemůže. Tak jsem nad tím dlouho dumal, až mi to došlo.

Pro mě osobně, jsou ženy jako otevřená kniha psaná v cizím jazyce. Přečtu téměř vše, ale máločemu rozumím a z toho mála, čemu rozumím, ještě méně chápu.

To by ovšem nebyl takový problém, člověk je tvor učenlivý a i cizí jazyk se dá s trochou píle a snahy naučit. Problém je v tom, že těch knih je na světě nezměrné množství a každá z nich je psána v jiném dialektu. Některé dokonce ve zcela odlišném cizím jazyce. V lidských silách není možné všechny knihy ani přečíst, natož naučit se všechny jazyky a dialekty. A i kdyby to možné bylo, za chvíli by se v tom začal ztrácet, jelikož každá z knih má svou pravdu, které věří, neb co je psáno, to je dáno. Problém je v tom, že řada z knih si v obsahu odporuje.

Proto jsem toho názoru, že by se člověk neměl snažit za každou cenu přečíst co nejvíce knih, ale naopak si dopředu zvolit, co chce číst a dle toho si vybrat tu knihu, která se mu bude číst dobře, které bude alespoň z části rozumět a bude ji chápat a hlavně ji bude chtít číst stále dokola. Musí to být kniha, co bude bavit a co neomrzí. A že nerozumíte ostatním knihám, vás už nemusí tak trápit.

ikonka sbírka Ze sbírky: Moudra hlupáka
přidáno 21.11.2018 - 10:56
Homér: Také si myslím :-)
přidáno 21.11.2018 - 10:14
Stačí chápat jednu, tak tak.
přidáno 21.11.2018 - 10:06
Hanulka: Též děkuju :-)
přidáno 21.11.2018 - 08:36
Je to moudré a zajímavé. Díky.
přidáno 20.11.2018 - 13:31
Zajímavé zamyšlení. Aspoň zpočátku. Já soudím, že tu rozdíly prostě jsou. Z baráku biologie se nevysvleče nikdo a že to působí i na tu nadstavbu, tak tedy jo. Pak jsou tu samozřejmě archetypy - dobré i blbé, lidstvo se muselo různě přizpůsobovat kvůli přežití. Teď nemusí. Přežije každej blbec. To s těmi knihami již přijde nadbytečné. Pokud mohu doporučit, docela se osvědčuje výběr podle autora. K pochopení se lze dostat přes respekt a snahu o porozumění - snad.
přidáno 20.11.2018 - 13:19
Amelie: Děkuju, to je milé :-)
přidáno 19.11.2018 - 20:41
Miro Sparkus: Hezké přirovnání ženy a knihy, myslím si, že ten konec hodně vypovídá o tobě, o tom jaký jsi, mě se to moc libí
přidáno 31.08.2017 - 15:21
Krásně shrnuté moudro. Mám v tomhle úplně stejnou filozofii. A jsem díky ní moc šťastný čtenář. :-)

A proč jsou muži a ženy odlišní? No přece proto? aby se mohli doplňovat. Kdo toto pochopí, líp se ten cizí jazyk naučí. :o)))
přidáno 13.08.2017 - 16:25
nevžijeme se do jiné role,každý je svůj...
přidáno 16.05.2017 - 19:24
Singularis: Dík za přečtení a zajímavý komentář :-)
přidáno 16.05.2017 - 19:23
Valerie Persanska: Když najde, tak pak ne, ale i tohle má bohužel každý trochu jiný :-)
přidáno 16.05.2017 - 19:23
ŽblaBuňka: To je právě ten problém no :-), ale zase kdyby člověk dopředu věděl, co přijde, tak by ho taková knížka ani nemohla bavit.
přidáno 14.05.2017 - 17:13
Souhlasím se Severákem. A myslím, že většina mužsko-ženských rozdílů vyplývá z rozdílné úrovně významnosti vlastních citů a emocí pro rozhodování daných lidí. Další jsou pak otázkou podvědomých stereotypů ("zapojení v mozku"). Myslím, že vědomí mají ženy i muži stejné.

Jinak, takových knih, které mě neomrzí číst, mám několik. Kupodivu jsem většinu z nich napsal/a sám/a a k jedné právě dodělávám dodatky... Mám trochu obavy, zda to není příznakem narcismu.

Téma úvahy mi připadne velice zajímavé.
přidáno 14.05.2017 - 12:42
A když už si člověk takovou knihu najde, nechce už si ani přečíst jinou...
přidáno 11.05.2017 - 23:16
Nikdy dopředu nevíš, na co v té které knize natrefíš, dokud ji celou nepřečteš a to trvá bohužel až do smrti.
přidáno 11.05.2017 - 14:49
Severak: Rozdíly v myšlení jsou obrovské, ale když myslí jinak muž (mluvím sám za sebe), tak i když s ním třeba nesouhlasím, neztotožňuju se, tak mu tak nějak rozumím a chápu, jeho motivy. Ale u holek, žen, je to úplně naopak, to i když se snažím to pochopit, tak to občas vůbec nejde :-D
přidáno 11.05.2017 - 01:32
Severak: hezky jsi zformuloval, co jsem k tomu chtěla napsat
přidáno 10.05.2017 - 23:57
hezký přirovnání.

Můj názor na rozdíly v myšlení mezi pohlavími je ovšem jiný - rozdíl v myšlení mezi dvěma náhodně vybranými konkrétními jedinci (nehledě na pohlaví) je vyšší, než mezi průměrným (fiktivním) mužem a průměrnou ženou.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jak chápu ženy : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Dračí zrození
Předchozí dílo autora : Ztracený poutník

»jméno
»heslo
registrace
» autoři online
Daisy Moore, štiler
» narozeniny
basak.venda [14], Sluníčková [3]
» řekli o sobě
Le Jerrr řekl o Adrianne Nesser :
Anet... " upe nejvíc v pohodě holčina"--- takoýhle komentář by byl asi v dnešní době populární a zcela normální, ale myslím, že bude prostě stačit když napíšu: " Anet, seš super holka a moc si tě vážím, tak ať ti to zůstane....Už teď, i když mám ještě opici jak hovado, se moc těším na tu oslavu v Díře!!!: )
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku