Neboť, to co milenci cítí jeden k druhému v tomto okamžiku není nic jiného, než zbožňování v jeho plném náboženském smyslu a jeho vyvrcholení je téměř doslovně vzájemným vtékáním jejich životů do sebe... Alan Watts, Příroda muž a žena, str. 164
přidáno 28.04.2016
hodnoceno 20
čteno 1278(27)
posláno 0
osahám každý Tvůj vzdech

i tu neskrytější myšlenku

najdu nečekané poklady
ztracené v hlubině
věků

ne, to není láska co k tobě cítím

je to nejryzejší sobectví

dávám se Ti
a jsem posedlý touhou...

po Boží milosti

ikonka sbírka Ze sbírky: PPV
přidáno 02.09.2017 - 07:49
Amelie M.: Díky moc za upřímnost. Splynutí by napsal každý. Existuje poučka podle které nemá smysl psát to co už bylo napsáno a když, tak jinak, lépe. Píšu sice v prvé řadě pro sebe, ale mám ambici, přinést na literární louku neokoukané kvítko (v rámci toho co znám). Boží milost je největší za života (po smrti nevím) poznatelné štěstí. Nemá to nic společného s morálkou. Každý člověk někdy něco takového prožije a je jedno, jestli je věřící nebo ateista. Boží milostí může být obdarován dokonce i veskrzre špatný člověk. Boží milost naplňuje dobrem, neexistuje při ní ani minulost ani budoucnost, vše je tady a teď a i ty nejobyčejnější věci září víc než truhla plná zlata. Člověk si při ní uvědomí, že svět je v pořádku, vše je tak jak má být a má pocit vděčnosti, v takovou chvíli ani smrt není žádný problém. Je to přímý spirituální prožitek, který si nelze přivodit vůlí, člověk musí být obdarován. Kým nebo čím to zůstane navždy zahaleno tajemstvím. Vlastně se nestane vůbec nic. A při tom je to nepřekonatelně lidské, upřímné a opravdové.
Ještě jednou díky moc.
přidáno 01.09.2017 - 20:19
četla jsem tuhle báseň už dřív a moc se mi líbila do okamžiku, kdy jsem došla k poslednímu verši, který ve mne pocity z ní naprosto obrátil.. možná si jen neumím dost dobře spojit boží milost s erotikou, možná ani jako ateistka doopravdy nevím, co si pod pojmem boží milost představit.. najednou ty verše vnímám jako něco přísného, něco, co musím dělat nějakým způsobem, abych nebyla potrestána.. taková ta vynucená pokora.. neumím své pocity dost dobře popsat.. kdyby závěr byl podobný třeba tomuto........

.. a jsem posedlý touhou.. po splynutí

........ řekla bych jen.. ááách, lidské, upřímné, opravdové..
přidáno 13.08.2016 - 08:16
one: Děkuji Ti.
přidáno 12.08.2016 - 14:44
Hezky to hadí po kůži, tak niterně. Dobrá volba slov.
přidáno 30.04.2016 - 14:17
slnečnica: Leslie: Díkes.
přidáno 30.04.2016 - 14:10
wau... neviem, čo viac dodať...
přidáno 30.04.2016 - 08:54
Nejryzejší sobectví, to je nádherné vyjádření... a tahle báseň je skutečně ryzí. Moc se mi líbí. Nacházím v ní víc rovin, ani bych nepotřebovala, aby byla zařazena do téhle kategorie...
přidáno 29.04.2016 - 18:29
Já Ti děkuji za takovou reakci :-)
přidáno 29.04.2016 - 17:25
kmotrove, ta je skvělá, přímo parádní! ... jsem ráda, že jsem mohla číst :)!
přidáno 29.04.2016 - 12:37
Orionka: Máš pravdu, volný verš dává svobodu, je jen na autorovi jestli dokáže vytvořit něco co nezapadne, protože ve volném verši se dá vytvořit nekonečně mnoho básní.
přidáno 29.04.2016 - 12:33
Hezky vyjádřeno. Tak svobodně... asi i díky volnému verši.
přidáno 29.04.2016 - 06:30
Yana: ŽblaBuňka: Nikytu: Lasak: korálek: Ginnare: Všem vám moc děkuju a ještě víc děkuju nahoru na nebe Alanovi (viz anotace) nikdo jiný na mě v životě svými knihami tak silně nepůsobil. A taky všem kdo ho přeložili do češtiny.
přidáno 28.04.2016 - 21:10
Zrovna dneska jsem měl v plánu si přečíst několik děl s touhle tématikou a doufal jsem, že na nějaké aspoň 1 kvalitní dílo narazím. Vím moc dobře, jak těžké je tohle téma a popravdě...
...
PÁNI! Líbí se mi na tom plno věcí a sám nevím čím začít. Myšlenka je v tom nádherně upřímná a zpracování? To je podle mě, prostě dokonalé. Díky za možnost si ji přečíst.
přidáno 28.04.2016 - 20:30
působivé
přidáno 28.04.2016 - 17:24
Plné citu... evokuje opravdu intimní náladu
přidáno 28.04.2016 - 16:59
Nádherná - a ano, souhlasím s Yanou - dalo by se o ní dlouho mluvit - dojala mě , a to sobectví se mi tam líbí-vůbec se tak totiž netváří :-)
přidáno 28.04.2016 - 16:29
Nikytu: Dík, za originální komentář.
přidáno 28.04.2016 - 16:26
Hezky vyjádřené sobectví, tak nějak nesobecky to zní. Povedené. :-)
přidáno 28.04.2016 - 13:59
Yana: Určitě bys uměla napsat i lepší.
Dík.
přidáno 28.04.2016 - 13:47
krásné, přečetla jsem si ji nahlas, možná závidím asi bych takovou neuměla napsat, to proto že znám jen prachprostou touhu završenou sexem, tohle je zrovna báseň nad kterou bych chtěla s tebou pobesedovat, sklenka vína by rozvázala jazyk, asi to mám jinak a tiše závidím

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Dávám se Ti : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Na přechodu
Předchozí dílo autora : Víš, proč seš skvělá?

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
angel [16], Bambulka [14], Jitrocel [1]
» řekli o sobě
Le Jerrr řekl o Adrianne Nesser :
Anet... " upe nejvíc v pohodě holčina"--- takoýhle komentář by byl asi v dnešní době populární a zcela normální, ale myslím, že bude prostě stačit když napíšu: " Anet, seš super holka a moc si tě vážím, tak ať ti to zůstane....Už teď, i když mám ještě opici jak hovado, se moc těším na tu oslavu v Díře!!!: )
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku