O tom, že krása je relativní pojem
přidáno 16.10.2007
hodnoceno 3
čteno 1247(21)
posláno 0
Jedna je ošklivá, druhá krásná. Jedna je léčivá, druhá jen pro potěšení… Ale obě dovedou ublížit. Dovedou se bránit. Krása a ošklivost nás stále obklopují. Ze všech plakátů a časopisů se na nás usmívají vychrtlé „tyčky“, zdánlivé idoly krásy, že normální lidé si připadají tlustí. A jak se potom asi cítí boubelky…?
Krásou se zabývali lidé již před mnoha stoletími. Třeba vévodkyně Markéta Pyskatá byla ošklivá, ale moudrá žena. Bohužel soupeřila s krásnou Anežkou, kterou lid miloval a přičítal jí veškeré dobré zásluhy na vývoji země, ke kterým však přispěla Markéta. Ani dnes tomu není jinak. Lidé většinou hodnotí na prvním místě krásu. Ale co duševní hodnoty?
Stejně tak, jako je růže jen na okrasu, mohou být krásní lidé hloupí, „jednodušší“. A naopak kopřivy, které slouží i jako potrava, a to nejen pro zvířata, symbolizují sice ošklivost, ale svým způsobem i chytrost. Proto bychom nikdy neměli odsuzovat nic podle jeho vzezření.
Kdybychom si měli vybrat mezi růží a kopřivou, většina si vybere růži. Je krásná, ale stejně se brání. Chce být středem zájmu, ale má trny, jimiž nám dává najevo, že není tak lehce přístupná. I kopřiva se brání, ale z jiného důvodu. Je ošklivá, nikdo o ní nestojí a ona „zahořkne“. Brání se proti okolnímu světu, proti nenávisti. A přitom je v ní víc, než se na první pohled zdá. Ale to je přístupné pouze pro ty, kteří to dokáží najít a ocenit. A s krásou u lidí je to úplně stejné.
přidáno 04.11.2007 - 15:17
Zdravím Kitty, Tvoje dílko je zajímavým vyjádřením dvou protikladů. Mnohé Tvoje větičky jsou ale hlubokou pravdou, kterou i Tebe naučí znát život. Přeji hodně inspirace do další práce, líbilo se mi to.
přidáno 27.10.2007 - 11:01
To máš pravdu, lidé by se měli více dívat na to, co je uvnitř, ale jak, když většina takových se nepodívá do očí natož aby si spolu promluvili a poznali se...
přidáno 17.10.2007 - 17:48
Lidé v mém věku berou růži - lidé starší berou kopřivy :-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Růže nebo kopřiva? : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Má lásko
Předchozí dílo autora : Memories (část I.)

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
katitek řekla o Delivery :
Tahle holčina má strašně velkej talent. umí napsat to, co jiní ne. a její styl psaní.. dost mě dostává ta upřímnost a ten kus jí samotné v těch dílech, ty zpovědi. Teress, jsi skvělá, piš dál.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku