Na románu Zaslepenost a stereotypy již pravděpodobně nebudu dále pracovat, takže zveřejňuji osnovu zbytku příběhu.
přidáno 18.05.2015
hodnoceno 2
čteno 1075(3)
posláno 0
Na románu Zaslepenost a stereotypy již pravděpodobně nebudu dále pracovat, takže zveřejňuji osnovu pokračování, aby případní čtenáři mohli dojít až do plánovaného konce románu. Názvy kapitol jsou orientační a stejně tak samotný děj by se v případě realizace pravděpodobně ještě rozvinul.

7. Chobotnice v patře jedna
- V neděli se Melanie Navrátil blíže seznámí s Tomášem Němcem. Naučí ho modelovat figurky z plastelíny (např. chobotnice). Jeho to velice baví a chce, aby v tom hned zítra odpoledne společně pokračovali.

8. V žáru žárovky
- Večer se ve spižírně porouchá žárovka. Melanie Navrátil se ji chystá vyměnit, ale překvapí (a vyleká) ji Petr Němec a porouchaná žárovka jí spadne a rozbije se.
- Petr Němec trvá na tom, že je to "chlapská" práce a že žárovku vymění sám. Přitom mu díky nešikovnosti spadne svítilna a rozbije se, což omluví jako "běžnou nehodu".

9. Za vším hledej tetu
- Tomáš Němec se pochlubí Haně Němcové s figurkou, kterou vymodeloval. Hana Němcová mu naznačí, že takové modelování je "pro holky".
- V pondělí odpoledne se Melanie Navrátil vrátí a opět se setká s Tomášem Němcem. Ten najednou tvrdí, že modelovat je hloupé a že ho to nebaví.
- V následném rozhovoru se ukáže, že to tak nyní opravdu cítí, a odhalí se role Hany Němcové i to, jak moc je Tomáš Němec nevědomky závislý na jejích postojích.

10. Nečekaný přítel
- V úterý večer se Melanie Navrátil se svými problémy svěří dádě Ditě a ta jí objasní, jakou měl Petr Němec a ona výchovu a že její bratr se agilně přizpůsobil všem stereotypům, že není zlý, jen věří v jiné hodnoty, které nejsou špatné, jen se poněkud nesnáší s tím, v co věří oni. Řekne, že Melanie Navrátil by se neměla snažit Němcovy měnit, ale rovněž by si z nich neměla brát příklad, pokud nemusí a nechce.
- Melanie Navrátil je překvapená, ale začne to trochu chápat a se svou dádou souhlasí. Řekne, že byla zaslepená stejně jako Němcovy, když je nechápala.

11. Multikulturalismus je nová černá
- Melanie Navrátil se snaží vysvětlit svůj životní styl a hodnoty Tomáši Němcovi (+ hodnoty tvořící eichlerskou národní identitu). Ten to moc nechápe, ale srovnáním zase nepřímo vysvětluje životní styl, hodnoty, stereotypy a tradice své rodiny, zkrátka vše, v co jeho rodiče věří.

12. Agent v přestrojení
- Koncem týdne Němcovy odjíždějí a Melanie Navrátil se při odjezdu chová přesně podle stereotypů, které jí Tomáš Němec vysvětlil. Petr Němec ji za to pochválí a řekne, že ho příjemně překvapila.
- Když Němcovy odjedou, ptá se Melanie Navrátil dády Dity, zda si myslí, že Tomáš Němec bude jednou chápat jejich (Navrátil) kulturu a postoje tak, jako ona pochopila ty jejich (Němcových). Dita Navrátil odpoví, že je na to ještě příliš mladý a že se to ukáže až později.

Konec.

přidáno 19.05.2015 - 05:39
Severak: To zní zajímavě. Jaké problémy s multikulturalismem máš na mysli?

V názvu kapitoly jsem slovo "multikulturalismus" použil/a k označení situace, kdy si dva lidé navzájem vysvětlují svoje postoje a zvyklosti (i ty, které za svoje jen převzali), což není přesný význam toho slova, i když k tomu má blízko. A také je to, mimochodem, aluze na název seriálu Orange Is the New Black http://www.csfd.cz/film/327673-orange-is-the-new-black/).
přidáno 18.05.2015 - 23:44
věta "Multikulturalismus je nová černá" je dot působivá už sama o sobě. To by bylo rozhodně zajímavé rozvést, spousta lidí má problémy s multikulturalismem...

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zaslepenost a stereotypy - osnova zbytku : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Srážka pod Modrohradem
Předchozí dílo autora : Komu věřit

»jméno
»heslo
registrace
» nováčci
Mari
» narozeniny
Shanti [12], Oldrich [11], Sithoras [10], Mazekeen [7], Jsem [4]
» řekli o sobě
Dzany řekl o milancholik :
Je možné že jsem ovlivněn skupinou Kamelot,kterou poslouchám asi 15 let.Pokud jsem použil nechtěně snad jejich text,nebylo to umyslem.Dzany
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku