přidáno 21.03.2015
hodnoceno 32
čteno 1382(30)
posláno 0
Hladoví
a živí se jen nadějí
že za rohem čeká hostina
a každou chvíli přijde zvací zpráva.

Hladoví
a dostává jen drobky
nedojedené zbytky
po jiné.

Hladoví
a nechce uvěřit
že v tomhle lokále
se žádné menu nepodává.

Pro ni ne.

ikonka sbírka Ze sbírky: Na solar
přidáno 30.09.2018 - 13:59
NoName: děkuji
přidáno 30.09.2018 - 13:09
krasny
přidáno 08.03.2016 - 09:37
Nikytu: Děkuji :)
přidáno 07.03.2016 - 21:58
Dobré přirovnání. :-)
přidáno 06.04.2015 - 17:06
Orionka: Ano, výkladů se nabízí hodně, třeba i ten, že hladovějící je občasná milenka, která se naivně domnívá, že on se kvůli ní rozvede. A k tomu nepotřebuju fantazii, to je dnes běžná realita...:-)
přidáno 06.04.2015 - 14:21
shane: Vlastně jsem výslovně nezmínila nic, báseň je psaná v obecné rovině. Je jenom na čtenáři, jaký výklad si do ní dosadí, a možností je spousta, jak ukazuje už diskuze. Každopádně máš dost bujnou fantazii :).
přidáno 02.04.2015 - 13:11
Orionka: Asi jsem měl zmínit i jinou asociaci: Francois Villon a jeho známá báseň Já u pramene žízní hynu...:-)
Pokud jde o ty ohaře, i oni jsou vlastně blízko pramene, ale zda z něj okusí, závisí na někom jiném...
♥I když Ty jsi samozřejmě zmínila případ, kdy duše ženy hladoví po lásce, dle druhé sloky zřejmě manželka, jejíž muž už po ní netouží a má někde milenku, jenže ona nechce tenhle vztah utnout a pořád doufá, že on se té druhé nasytí a vrátí se...:-)
přidáno 02.04.2015 - 12:37
shane: Tvůj komentář to hází trochu do jiné roviny, než jsem myslela. Ale to je v pořádku, tahle báseň opravdu může mít různé výklady, jak jsem psala už v komentářích níže. (I když teda plést si ženu se psem, ještě navíc s ohařem... :))
přidáno 28.03.2015 - 21:34
Orionka: I královi ohaři na hostině paběrkují zbytky, i když jsou u královské tabule a tu zvěřinu tak napůl ulovili i oni...:-)))
přidáno 24.03.2015 - 13:07
Zamila: Děkuji za názor. On asi každý vnímá sílu a kvalitu básně trochu jinak, protože jde o to, jak zarezonuje konkrétně v něm, jak se sdělení autora protne se zkušenostmi, prožitky, myšlenkami čtenáře.
Tohle je taková "fasádová" báseň. Je psaná relativně jednoduchým jazykem a nezaujme na první pohled. Obsah je schovaný až za fasádou, člověk se k němu musí "promyslet", ale v kom fasáda nezarezonuje, tak se za ni ani nepodívá.
Ale určitě to nechápej tak, že by mi tvůj komentář vadil, je úplně přirozené, že každá báseň osloví jen někoho. Jenom mě přiměl k zamyšlení, proč zrovna na tohle dílo mám tak rozdílné reakce :).
přidáno 24.03.2015 - 12:42
Míváš mnohem silnější básně. Tohle na mě nějak ničím nedýchlo. Bohužel.
přidáno 22.03.2015 - 21:06
Orionka: Tak jsem asi měl ten pocit :). To "vázaný" nebyl právě šťastný obrat.:) On to byl v podstatě také volný verš ale pravidelněji a systematičtěji strukturovaný.
Volný verš má rytmus ( nějaký rytmus má jakýkoli text), ale nemá nějaké klasické definované metrum. Opakování rýmů, slov, délky veršů atd. jsou už jen prostředky, se kterými si je možno pohrát dle libosti. A když se to sejde... :)
přidáno 22.03.2015 - 20:49
Jiří Turner: Díky za vysvětlení. Víš, trochu mě mátlo, cos mi před časem napsal k jiné básni: "na rozdíl od jiných si myslím, že ti volný verš nesluší tolik, co verš vázaný" :).
Ony tady jsou jednak občasné rýmy a pak taky to opakující se slovo na začátku slok. I jakýsi rytmus slyším. To všechno podle mě dává básni jistou strukturu, která se zřejmě s volným veršem nevylučuje. (Jako laik bych ovšem řekla, že jsou i verše daleko volnější :))
přidáno 22.03.2015 - 20:36
Orionka: Tak formou je to zcela jistě volný verš, občasné, nepravidelné rýmování je věc jiná. A právě ten občasný rým tu báseň, hezky svazuje, naproti tomu rýmová a rytmická neuspořádanost ji činí zajímavou a odpovídající obsahu.
přidáno 22.03.2015 - 14:57
kmotrov: Díky za tvoje zamyšlení! V tvojí úpravě už nesedí "po jiné", muselo by se to trochu víc překopat. Ale máš pravdu, vlastně jde o vyjádření obecného pocitu frustrace z nenaplněné touhy po něčem. To něco může být láska v nějakém konkrétním vztahu, láska obecně i cokoliv jiného, čeho se nám nedostává.
přidáno 22.03.2015 - 11:20
Moc pěkný!
zajímavá by byl i drobný posun a nemusela by to nutně být kategorie láska zklamání, spíš obecný pocit:

Hladovíme
a živíme se jen nadějí
že za rohem čeká hostina
a každou chvíli přijde zvací zpráva.

Hladovíme
a dostáváme jen drobky
nedojedené zbytky
po jiné.

Hladovíme
a nechce uvěřit
že v tomhle lokále
se žádné menu nepodává.

Pro nás ne.

Hladovíme...

Ale je tvoje dílo, podařené, to jen tak pro zajímavost.
přidáno 22.03.2015 - 08:04
korálek: Děkuji, potěšila jsi mě.
přidáno 22.03.2015 - 08:04
Jiří Turner: Děkuji, to jsem moc ráda. Formou myslíš volný verš? Nebo polovolný? :) Netuším, jak se tomu říká. Pravdou je, že jsem ji sfoukla spontánně asi za dvě minuty, což u mě jinak nebývá zvykem, tak je to z ní asi cítit.
přidáno 21.03.2015 - 22:07
Hodně dobře vyjádřené , smutné i reálné.
přidáno 21.03.2015 - 21:04
Opravdu hezká, taková forma básně ti vysloveně svědčí. Působí navíc opravdově a sugestivně
přidáno 21.03.2015 - 19:29
Mayfair: Děkuji, ono se to asi dá chápat různě, sedí to na více realit.
přidáno 21.03.2015 - 19:16
Smutná realita "čekanky", pokud to správně chápu... Pěkné!
přidáno 21.03.2015 - 18:46
koiška: Děkuji, to je krásný citát.
přidáno 21.03.2015 - 18:45
Krásné. Jenom ať to netrvá moc dlouho, protože....
Kdo žije z naděje, zemře hlady. (W. Benjamin)
přidáno 21.03.2015 - 17:57
Mamka: Jo, asi by měla změnit lokál... a kuchaře :). Děkuji za návštěvu.
přidáno 21.03.2015 - 17:45
Asi by měla přejít na jinou "dietu".
No ale, co naděláš, když chce zrovna tuhletu...
A "kuchaři" -tomu to vyhovuje,
když jí jen zbytky servíruje.

Jo, pěkné, líbí se mi to.
přidáno 21.03.2015 - 17:45
Lenča: Díky.
přidáno 21.03.2015 - 17:43
Jojo, dost dobře vyjádřené.
přidáno 21.03.2015 - 17:18
Amelie M.: Díky, jsem moc ráda, že se ti líbila :). Je to trochu experiment.
přidáno 21.03.2015 - 17:13
pěkně opsaná touha po lásce.. tenhle styl psaní se mi líbí.. :) a obávám se, že pro spoustu lidí je obsah smutnou realitou..
přidáno 21.03.2015 - 17:02
Olivka: Děkuji za komentář i za postřeh.
přidáno 21.03.2015 - 17:01
Zajimave, libi se mi. Chybi Ti pismenka v nedojene.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Hladová : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Spravedlnost
Předchozí dílo autora : Zimní oblohy král

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku