přidáno 24.01.2015
hodnoceno 8
čteno 1161(18)
posláno 0
Jak je možné, že v člověku se může hromadit tolik nenávisti? Tolik, že pohlcuje všechno dobré, všechny krásné vzpomínky a objevuje se jenom to špatné, všechno, co bolelo. Nevím, kde se toho tolik bere, proč neustále lidi zahání do těžkých depresí. V momentu, kdy už jenom člověk sedí a bez myšlenek kouká na svá kolena aniž by si to uvědomoval. Pak ho probudí hlas... hlas, který tolik nenávidíte, přitom milujete, jelikož už nemáte nic ani nikoho jiného. Začnete si uvědomovat, že jste sami, bez přátel, bez známých. Nemáte nikoho na koho by jste se obrátili. Pohlcuje vás nekonečná touha někoho fyzicky napadnout, něco rozmlátit, křičet a běsnit. Vaše labilita dosáhla vrcholu a začnete se houpat, zpívat. S vykulenýma očima dál zíráte na svá kolena, nebo se zaměříte na něco jiného a stále se houpete. Pomalu bez mrknutí. Najednou vám začne téct slza a začnete všechno svádět na sebe. Ano, je to totiž vaše vina. Nenávidíte, přitom milujete. Zlost vám z očí přímo září. Chcete utéct od svého já.

Nemáte na výběr. Udělejte to.

I když to nejde.
přidáno 25.01.2015 - 22:38
Miy: psanci jsou lidé citliví, zvyklí na to, že si tu na život ztěžují různé ztracené duše. K takovýmhle omylům pak musí zákonitě dojít.
přidáno 25.01.2015 - 15:37
mannaz: shane: vanovaso: Když človek něco napíše, musí to být hned o něm? Já žádný takový problém nemám. :D :D :D
přidáno 25.01.2015 - 11:57
Pěkný závěr. Tradiční téma, ale závěr to lehce zvedá. Jen si doplň tu interpunkci. Celkově dost krátké ale.
přidáno 24.01.2015 - 19:05
Trvá to, než se člověk sám se sebou naučí žít. Být k sobě tolerantní a laskavý. Znám to, jak si člověk v lecčems připadá nemožný, zvlášť v porovnání s zbytkem světa (až časem mu dojde, že stejné nemožný, plný pochybností je každý).
Třeba já si už třicet dva let myslím, že jsem byla vždy děsný lempl a čáral (na základě zkušeností z první třídy a vyprávění mých rodičů o tom). Vloni jsem našla své sešity z té doby. A hele. to dítě nebylo tak děsné a beznadějné - nahlížené mým současným já :-)
přidáno 24.01.2015 - 18:28
Miy:
Nj, podobnými úvahami jsem se taky mučil! Je mnohem lehčí milovat druhé i s jejich chybami než sebe sama, snadněji jim i odpustíš než sobě samé, pokud ovšem nejde o zásadní věci, které vyčítáš sama sobě nebo Ti vadily na někom pro Tebe hodně blízkém. Obecně ale platí, že nemáš-li ráda sebe, jak chceš umět dávat lásku druhým a nenalézáš-li ve svém srdci odpuštění pro sebe, kde se chceš naučit odpouštět jiným? A láska a nenávist jsou jako dvě rodné sestry...:-(
přidáno 24.01.2015 - 17:51
Je těžké naučit se milovat sám sebe, ale je to jediná cesta, jak z pekla ven - jakéhokoliv , přeji hodně štěstí...
přidáno 24.01.2015 - 17:35
Lenča: Tak, tak. Děkuji za komentář. :)
přidáno 24.01.2015 - 16:15
Tvá úvaha mě dostala, dojala... Připadá mi to silně vyjádřené.
Hlavní je, nějak to ze sebe dostat, aniž bychom někomu nenávratně ublížili. A taky sobě. A především - nezačít nenávidět sama sebe.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku