Miloš Zeman má na to stát se prezidentem galaxie
přidáno 17.11.2014
hodnoceno 20
čteno 1444(33)
posláno 0
K dnešnímu výročí sametové revoluce jsem si dovolil takovou malou politickou úvahu z vlastní zahrádky. Properu toho, kdo byl dnes nejpopulárnější - Miloše Zemana. Dospěl jsem totiž k zajímavému názoru - Miloš Zeman má na to stát se prezidentem galaxie.

Čím to začalo? Zeman promluvil v rádiu. Tam mimo jiné řekl pár slov, které slušné děti nahlas neříkají. A strhla se mela - najednou nikdo nemluvil o ničem jiném, vznikaly internetové parodie, Zemanovi odpůrci měli plno čerstvé špíny na kydání.

A situace se začala vyostřovat. Někdo si dal tu práci a vypsal vulgární výroky hlavního Zemanova rivala z prezidentských voleb - Karla Schwarzenberga. To byla ostatně jen otázka času, na nízkou úroveň politických diskuzí v Čechách kritici poukazují už delší dobu. A začalo druhé kolo absurdity - začali se vynořovat názory „odborníků“ na to, kdo citoval a kdo vulgarismy používá s noblesou.

A nakonec přišel pro mě ten největší šok - dozvěděl jsem se totiž, co přesně Zeman v Hovorech z Lán pronesl. Facebookový status, který mi tuto krutou pravdu odhalil, přináším v nezměněném přepisu:

* * *

Tak jsem si tedy pustil onen "kontroverzní" (a mimchodem docela rozumný) rozhovor se Zemanem v Lánech. "Vláda zkurvila služební zákon.", "Pussy znamená kunda." "a Pussy Riot se chovají jako kurvy." (se zdůvodněním proč si to myslí) .A má jako být ta senzace?? OMG. Lidi fakt ty zástupné problémy musí ale milovat!

* * *

Cože? To opravdu řekl JENOM tohle? Upřímně: Kdybych jeho projev poslouchal, vůbec bych si toho bez upozornění nevšiml! Zeman občas říká různé podivné hlášky, naprosto nechápu, že to někoho překvapilo...

Navíc, myslím, že bychom si nejprve měli zamést před vlastním prahem. Kdyby třeba někdo slyšel odbornou terminologii, kterou jsem doučoval projektivní geometrii jednoho svého spolužáka: mrdneme tu přímku do prdele (rozuměj protáhneme přímku do nekonečna)... Nebo kdyby někdo slyšel odbornou terminologii, kterou popisujeme nepříznivé technické podmínky v práci. A konečně - kdyby mě někdo slyšel jak venčím psa. Jsem opravdu rád, že náš pes nemá dar řeči.

Po takové krátké lingvistické odbočce bych se vrátil k hlavnímu tématu článku - Miloš Zeman by skutečně byl dobrý prezident galaxie. Z čeho tak soudím?

Pokud jste četli knihy Douglase Adamse, jistě si pamatuje prezidenta galaxie Zaphoda Beeblebroxe. Beeblebrox je v knihách vylíčen jako excentrický šílenec bez jakéhokoliv rozumného uvažování. Asi jako kdyby v Čechách vládl někdo mezi Petrem Cibulkou a Danem Nekonečným.

Ptáte se, jak mohl někdo takový vládnout galaxii? Adams to vysvětluje jednoduše: Skutečným úkolem prezidenta galaxie nebylo vládnout, ale odvracet pozornost od vlády. A v tom byl Beeblebrox jednička a myslím, že Zeman by mu mohl směle konkurovat.

Všude se píše o tom, že Zeman řekl slovo „kunda“, nebo o tom, že komusi připnul řád na šusťákovou bundu, ale o skutečných problémech se mlčí. Tohle se nám jednou vymstí.
přidáno 15.04.2015 - 09:35
Úžasná úvaha, myslím si že máte naprostou pravdu :)
přidáno 17.12.2014 - 01:13
Severak: Hledal jsem původně pro DP Žáčkovu báseň o ovcích jdoucích na porážku, ale tohle se taky hodí do diskuse!

Jiří Žáček:
Dar touhy

Bůh stvořil člověka a zálibně si ho prohlížel.
Vtom se objevil ďábel, odkašlal si a pochvalně
pronesl:
„Roztomilý majstrštyk, Hospodine. Ale něco mu
přece jenom chybí. Bloumá od ničeho k ničemu,
nic ho nenadchne, nic ho nevzruší… Probuď
v člověku touhu, pak bude dokonalý!“
„Ano, touhu,“ zaradoval se Bůh, „aby mohl toužit
po kráse, po lásce, po pravdě a spravedlnosti…“
A Bůh v člověku probudil touhu.
„Bravo,“ zatleskal ďábel a v duchu si blahopřál.
Dobře věděl, že touha je bezbřehá a že člověk
bude toužit nejen po kráse, lásce, pravdě
a spravedlnosti, ale i po slávě, po hříchu,
po moci, po mamonu a po pomstě. Věděl, že
od té chvíle už nemusí hnout ani prstem, neboť
stejně jako ráj i spolehlivě fungující peklo si
stvoří lidé sami...
přidáno 17.12.2014 - 00:35
Severak: Severak: Pěkná úvaha skrývající hodně pravdy! Souhlasím, že ten povyk kolem prezidenta Zemana byl vyvolán uměle, aby odvedl pozornost od skutečných problémů! I když nesouhlasím s jeho způsobem vyjadřování, v podstatě řekl pravdu. A lidsky ho chápu, že si připadá jako loutka v rukou jiných s pravomocemi jen na papíře, když vetuje špatný zákon a stejně ho pak přehlasují! A Pussy Riot by jen naiva považoval za slušné holky! Slušné holky neznesvěcují chrámy pod jakoukoli záminkou. Připadají mi stejně vulgární a pro mne žensky nepřitažlivé jako třeba i Madona či zmalované šlapky na nějaké výpadovce...:-)
přidáno 21.11.2014 - 21:48
kmotrov: Rusko je slibný trh, pravda. Pak to má celkem logiku. :-) Ale provedení je prostě Kocourkov.
přidáno 21.11.2014 - 21:36
Nemyslím, Zeman tam chtěl jinou vládu. V tomto případě ho není tak těžké rozšifrovat, věděl že to bude mít bouřlivou odezvu. Potřeboval aby bylo v celém světě (a nejvíce v Kremlu) slyšet, že český prezident říká, že ty holky nejsou žádný bojovnice za svobodu, ale jen sprostý výtržnice. Třeba za to Kreml slíbil nějakej nákup.
přidáno 18.11.2014 - 21:30
Singularis: první odstavec je velice dobrá připomínka, která mě vůbec nenapadla, dík za ní.
přidáno 18.11.2014 - 18:01
Noviny a média vůbec jsou vlastně pro informování o problémech z podstaty špatný zdroj - jejich úkolem je informovat o tom, co se stalo, jenže většina problémů nemá charakter událostí, ale dlouhodobě neřešeného škodlivého stavu nějaké oblasti. Obvykle takový stav řešit nelze, protože by se řešení dostalo do rozporu se svobodou, se zákony, se soukromým vlastnictvím, se zájmy místních obyvatel, s něčími právy apod. Takže média vlastně odvracejí pozornost od skutečných problémů už jen snahou informovat o konkrétních událostech.

Mimochodem, vulgarita některých slov se v průběhu času mění; u některých slov klesá, u jiných naopak roste. Nebudu se divit, pokud se dočkáme toho, že Zemanův dnešní projev bude považován za spisovný a za sprosté bude považováno např. slovo invalida.

Souhlasím, že se nám to jednou vymstí, nicméně časem se nám toho vymstí určitě víc.
přidáno 18.11.2014 - 10:50
V ledasčem s tebou souhlasím, žijeme v jakési „zástupné“ době. Komunikování říkáme komunikace, sebraným informacím vzdělání a opakovaným frázím moudrost. Není divu, že místo obsahu a podstaty vnímáme formu. Ono je to jednodušší. Aby se člověk mohl vyjádřit k podstatě, musí mít znalosti a zkušenosti. A také musí myslet. K vyjádření názoru, jak se veřejně nemá mluvit, není potřeba ani jedno z toho. Jsme líní a pohodlní. Vybíráme si to snadnější.
To, s čím s tebou nesouhlasím, je názor, že takto prezident mluvil, aby odvedl pozornost od něčeho jiného (toho vládnutí). Myslím, že opak je pravdou. Při svých trochu exhibicionistických sklonech na sebe chtěl Miloš Zeman spíš upozornit. I z větší části negativní reklama je lepší než žádná. Ten o kom se nemluví, jako by nebyl.
přidáno 18.11.2014 - 00:03
puero: nejen umění... nejen dneska....
přidáno 17.11.2014 - 23:42
Severak: Chi chííí ... :-D :-)
přidáno 17.11.2014 - 23:35
Zamila: ukládám na skříňku vedle místa vyhrazeného pro Oskara, Pulitzerovu a Nobelovu cenu :D
přidáno 17.11.2014 - 23:33
Severak: S tím by se dalo výjimečně i souhlasit :-) A toho si važ, tuhle větu používám jednou za 5 let :-D
přidáno 17.11.2014 - 23:31
Zamila: zrovna Hašek byl génius, už jen proto, že se války aktivně účastnil a přitom dokonale popsal člověka, který válku prošvejkoval.

Přirovnávat Zemana ke Švejkovi není urážka, něčím ho skutečně podezřele připomíná.

BTW - Havel to prezidentství pořád má podle zákona (nevim kolik).
přidáno 17.11.2014 - 23:16
vanovaso: už delší dobu mám podezření, že ten stav, kdy se z politky nevinným občanům akorát „zvedne pajšl“, všem náramně vyhovuje
přidáno 17.11.2014 - 23:09
Amelie M.: to bych přišel o všechny ty vtipy předtím :D
přidáno 17.11.2014 - 22:58
Přemejšlim, jestli to mam vůbec komentovat :-D Víš, když jsem dneska viděla a slyšela projev z Lán pana prezidenta Václava Havla a vzpomněla si na toho našeho Švejka (a teď nechci urážet pana Haška), nejedna slza mi ukápla. Do éteru se zkrátka sprosťárny neříkají - a tohle není to, díky čemu se dneska v mnohých městech objevila symbolická červená barva. To byl jen další stupeň dehonestace našeho státu - u nás i v zahraničí. Dehonestace jména, o které se zasloužil především Václav Havel, kterého dodnes nedokážu nazvat EXprezidentem, protože pro mě byl a bude jediným opravdovým a čestným symbolem demokracie a odvahy.
přidáno 17.11.2014 - 22:45
Souhlasím s tím, že se řeší často nepodstatné zástupné "problémy" a ty důležité se neřeší nebo v zákulisí a my se dovíme jen neštastné závěry, i v tomhle si myslím,by mohli novináři udělat větší kus práce . Přece jenom každý nemá čas ani možnosti sledovat vše ,co se na politické scéně děje, a pak se stane to , že nás to znechutí úplně a rezignujeme... třeba i na volby...díky,mně se tvá úvaha líbí...
přidáno 17.11.2014 - 22:43
Mno. Umění dneska pláče.

Pozdrav Pažout!
přidáno 17.11.2014 - 22:38
v podstatě souhlasím.. poslední věta by možná stačila..
přidáno 17.11.2014 - 22:37
Krute se nam to vymsti - ovce totiz patri na porazku a my si presto rikame o jehneci kotlety

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Miloš Zeman - prezident galaxie : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Ticho
Předchozí dílo autora : Sněhová královna

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku