přidáno 05.09.2014
hodnoceno 3
čteno 770(15)
posláno 0
Jednou se mě kdosi zeptal
A kdo je to vlastně ten básník ?
Dlouho jsem přemýšlela co na to odpovědět
a až po chvíli
kdy vzhlédla jsem k nebesům
odvětila jsem
Víš, těžká to věc, každý to vidí jinak, ale já od svých pěti let neumím nakreslit ani domeček a když už vezmu do rukou pastelky, z domečku je rázem ruina podobná představám dítěte o pervitinovém doupěti a tak začneš přemýšlet, jak být Van Gogh a Warhol v jednom, byť je to věc složitá, stejně jako žití tady na Zemi. Básník je vlastně malíř, co místo barev používá slova a jeho zbídačené já je zároveň jeho paletou. Není to póza, je to prokletí a spadneš do to ani nevíš jak. Není to něco, co si koupíš, s tím se už narodíš. Básník je blázen a zároveň romantik, ale uvědom si, že pravá romantika dávno chcípla a svět kolem je ještě černější než byla Ostrava v rozkvětu.
Tazatel se divně podíval.
A já pochopila, že zkazila jsem mu veškeré ideály. Většinou je úděl poetů psát na zelených kopcích a hledat pravou lásku, které by daroval své verše.
SNAD ?! (I tací jsou mezi námi)
Jenže básník je někdy otrhaný chlap, co zvrací, kouří jednu za druhou a na balkoně, když je noc a je tma, poslouchá kromě padajících hvězd zvuky svých prdů.
A to na básně stačí ? zeptal se překvapený neznámý.
Opět jsem mlčela a viděla v jeho očích, jak se mu vzdaluji a pomalu se připravoval k odchodu.
Sama pro sebe jsem se potutelně usmála ani jsem nevěděla proč, vlastně ano, ale nechtěla jsem si to připustit.
Byl skoro podzim a lidé na ulici nosili tašky a myšlenky ve svých hlavách.
Odcházela jsem k domovu a cestou počítala kočičí hlavy.
728 jich bylo a když na ně pomalu začalo pršet, zčernaly a já věděla, že tak to má být !!!
přidáno 19.12.2014 - 12:27
Ano.Připomnělo mi to "Básnířku" od Nohavici :)
přidáno 02.10.2014 - 02:01
Hezké to je a i s myšlenkou souhlasím:)
přidáno 05.09.2014 - 10:28
No, musím říct, že tohle se mi líbí :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Při waltzu od Chopina : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Když jitřenka zhasíná...
Předchozí dílo autora : Milostný sen

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku