Vrchol sebectva?
přidáno 10.03.2008
hodnoceno 66
čteno 3795(155)
posláno 0
Radili by ste tehotnej žene, ktorá už má 8 detí, z toho 3 hluché, jedno slepé, jedno mentálne retardované a k tomu má syfilis, potrat?
***
Áno?
Tak to gratulujem, práve ste z dejín vymazali Beethovena.
***
O koľko takých ľudí denne prichádzame? Vlastné deti z rôznych dôvodov zabíjame. Čistá sebeckosť.
Aký je Váš názor na legislatívu okolo potratov?

[2x]
Myslím, že by sa mali absolútne zakázať a tie neodborné by sa vyšetrovali ako vražda.
[14x]
Potraty by mali byť povolené len v nutných prípadoch - ohrozenie zdravia, znásilnenie...
[36x]
Je to fajn ako to je. Potrat je vecou matky a preto nech má možnosť naň ísť aj bez udania dôvodu.
[2x]
Takéto otázky neriešim.
[1x]
Nemám ešte úplne presný názor.


hlasovat mohou pouze přihlášení
přidáno 19.08.2014 - 22:49
Je to každého věc.... Já být těd těhotná, tak si to taky nechám vzít...
přidáno 27.01.2014 - 19:48
Jde o vyhraněné otázky, závažné téma. Rozhodnutí je na každém jedinci. Možná někoho probíhající diskuse pozitivně ovlivní.
přidáno 25.07.2012 - 21:47
nikomu bych nic neradila. Bohu díky, že nejsem zvíře!
přidáno 25.07.2012 - 21:09
Když se zvířeti narodí potomek, o kterého se nemůže z důvodů nedostatku potravy nebo nedostatku sil starat, jednoduše ho sežere nebo odvrhne.
Díky Bohu medicíně, která vymyslela potraty. O to méně dětí v popelnicích. O to méně dětí bez řádné péče. O to méně dětí trpících hlady. O to méně dětí bez řádného domova. O to méně dětí bez milujících rodičů.

Jen idiot může právně nutit ženu přivést na svět nechtěné dítě. Má-li zvíře ve svých přírodních zákonech a v morálce právo připravit o život své narozené mládě, než jej nechat trpět hlady a zajistit mu tak předlouhou smrt, proč by neměla mít žena právo připravit se o něco, co je zatím pouze polotovarem?

Ne, plod necítí. Nepřehánějte. Příroda je zařízená tak, jak je, a pokud dává možnost samovolným potratům, nevidím problém v mechanických.

Ostatně, raději se podívej na fotky telat na jatkách. To jsou žijící, myslící, cítící bytosti s duší. Bohužel si příliš života neužijí. Neper se za potrat, co nezakusil příchuť kyslíku. Je mu to fuk. Proboha, NEVÍ, že mu někdo ubližuje. Kdo by to mohl vědět? Nestartuje snad duševní život bytosti až po nádechu? Jak by mohl tedy plod cokoliv cítit, když ještě nenabyl duševního života?

A něco pro odlehčení - dámy, měly by jste přestat polykat sperma, to je taky vražda! :D Představte si ty milióny miminek, které z toho mohla vzniknout!
přidáno 09.06.2012 - 10:09
rigpa: K tomu Tvému komentáři.
Mně vychovávala celý život jenom matka a nemyslím si, že bych kvůli tomu měla zkažený život.
přidáno 09.06.2012 - 10:07
Nebudu si pročítat všechny tyhle komentáře. Přečetla jsem si prvních pár a zase jsem se usvědčila v tom, že sjme prostě hrozní primitoivové.
Muž se ženou, kteří nemají peníze, miminko by si přáli a budou mít alespoň trochu rozumu, půjdou na potrat. Do dnešního světa není možné porodit dítě, když nejsi předem zajištěný.
Když si chce člověk užívat bezstarostný život a chce být bezstarostný a jednoduše ty spratky nesnáší... ať jde na potrat.
Babyboxy jsou super věci, ale pokud máš možnost si ten plod nechat vzít, a nepřidávat na svět jenom další mimino bez pravých rodičů, tak to prostě udělej...
Každej má svůj život a nemůžete se řídit pravidly, které jen VÁM přijdou morální... Pro někoho, kdo je vegetarián, greenpeace je zase vražda krav.
Pro někoho je vražda "dítěte" ještě nenarozeného. Tak jako tak... vegetarián si vyírá svůj úděl sám a matka, která o dítě nestojí si ho také vybírá sama - a to je správné. Lepší, aby se to mimino nenarodilo, než aby ho za pár let zasedla, udusila, uškrtila, mučila ho nebo jinak poškozovala, zavraždila.
přidáno 07.10.2011 - 14:26
zajímavá diskuze. Mám jen jednu drobnou noticku k tomu, že géniové se rodí a zločinci vychovávají. V Americe byl potrat povolen v polovině minulého století a v následnosti začala klesat kriminalita. Můžete sice argumentovat, že to spolu nemusí souviset a tak dále. Nicméně je faktem, že tento pokles byl v různých státech fázově posunutý v závislosti na tom, jak se postupně legislativa uvolňovala. Empiricky je tedy opravdu potvrzené, že uzákonění potratů snižuje kriminalitu a tedy dítě, které by šlo na potrat je částečně předurčeno k cestě zločinu. Samozřejmě, že tak nemusí skončit.
Co tím chci říct je, že rodiče se rozhodnou pro potrat z určitého důvodu. Spokojená žena nebude chtít potratit. A to se podepíše jak na výchově dítěte, tak na něm samotném...
přidáno 07.10.2011 - 13:57
Všeho s mírou. Důležité je, aby na počátku byli oba dva pro to, aby měli dítě. Pokud jeden z nich pochybuje, nemá to cenu. Oba dva musí přijmout zodpovědnost, ať se děje, co se děje. O to děcko se musí v budoucnu postarat oba dva. Jinak tomu děcku zkazí celý život..
přidáno 22.07.2011 - 12:54
Nesouhlasím. Rozhodně ne, já bych nenechala své dítě trpět, celý život, nenávidělo by mě a já bych ho chápala.
přidáno 28.05.2011 - 20:32
...lepší být nenarozen, než žít nemilován svůj neživot s nezdravím...
přidáno 23.10.2010 - 11:33
čistá pravda....
přidáno 11.07.2010 - 22:33
Takéto otázky neriešim.

Asi takhle, dnešek se s dobou, kdy se narodil Beethowen vůbec nedává srovnávat, proto je ten příměr poněkud neadekvátní. Za druhé potrat nepotrat, pokud tomu nedokáže dotyčná sama předejít nebo jinak zabránit, je jen a jen na ní, jak se rozhodne a jak svůj úděl ponese. Asi si řeknete, že jsem cynik - možná.

Pokud jde o to, jestli je to jen otázka ženy, tak s tím rozhodně nesouhlasím. Otec má na dítě stejně tak velký nárok jako matka a pokud se oba dva neshodnou zda potrat ani nebo ne, tak je to problém.

Je dle mého názoru každého zodpovědnost, zda na svět přivede nový život, nebo ne. Pokud tak učiní, měl se snažit z toho svého výtvoru udělat něco, co bude světu k prospěchu (výchova).

Těžko je dneska moralizovat, když lidé dávno ztratili povědomí o tom, co je to zodpovědnost za někoho jiného než za sebe.
přidáno 11.04.2010 - 09:46
Civilizace vymírá i díky potratům.
Za prvé: Žena by si měla sama rozmyslet, jestli chce otěhotnět už před souloží (v odbě antikoncepce jsou nechtěná těhotenství pouhým důkazem nezodpovědnosti)!
Za druhé: Pak i narozené dítě by nemělo být považováno za člověka neb se stále vyvíjí!!
Za třetí: lidstvo se povraždí navzájem v honbě za pouhým libidem!!!
Za čtvrté i páté: Potvrzuje třetí bod.
Dělejte si dobře a vražděte dál, je to vaše volba.
přidáno 04.07.2008 - 12:52
A mimochodem... Beethoven taky ohluchl;-)
přidáno 04.07.2008 - 12:51
Myslím, že každý musí jednat podle svého vědomí a svědomí... a hlavně dělat tak, aby k potratu dojít nemuselo, protože je to zátěž pro organismus a určitě i pro psychiku. Nechceme ale skončit jako Irové a Poláci, kteří to zakázali a stejně to dělají nelegálně.
Ale pár slov k dílu. Nelíbí se mi, že jako dílo dáváš věc, co 100 krát kolovala v e-mailech a každý to zná. Mohl jsi vymyslet něco svého... Tohle už považuju za plagiátorství a nedostatek fantazie, i když vím, že ty jí máš dost:-)
přidáno 12.03.2008 - 23:55
Zori, potrat je sice odporný a krutý, ale když ta dotyčná budoucí matka dopředu ví, že by se o to dítě nedokázala postarat, někdy je lepší to podstoupit... Znásilnění - dítě ti to připomíná celý život, ten zážitek. A okolí taky; postižené dítě - není sobecké si ho nechat vzít ale nechat si ho. Je nutné uvědomit si, že to dítě potom "odsuzuješ" k životu který bude plný strastí a který nebude moci naplno ani prožít. Není to trochu nefér vůči tomu dítěti?
Ta holka: Pokud je natolik silná, že se přesto dokáže přenést, pak je to krásné... Akorát 15 let, je příliš mladá a bude dost težké se o to dítě postarat... Je to závazek na celý život... Možná je to škoda, že tak dělá. Ale je to jen na ní...
přidáno 12.03.2008 - 23:49
Na tom, že potrat není vražda, neco bude... I když, vědci trvdí že od třetíto měsíce už o dítě jakoby jde... Ale přeci jen, lepší jít na potrat než to dítě porodit a potom zabít. Už několikrát to bylo ve zprávách a to hned několik případů... A to už potom vražda je...
přidáno 12.03.2008 - 23:42
Mno... Zajímavá úvaha.
Je pravda, že potrat je vlastně "vražda", ale není spíše sobecké si to dítě nechat? Možná bych smazala Beethovena z dějin, ale když hlava rodiny je umělec (ne vždy třeba dost vydělává, umělci trochu pošuci apso. čili ne vždy dobře uživí rodinu...), asi není nejšťastnější řešení si nechat další dítě. Vždyť si to vem, osm dětí. Osm dětí! To už je zatraceně těžké je uživit a dobře se o ně postarat, zvláště, když ne všechny dítka jsou zcela zdravá...
Zde mi připadá mnohem víc sobecké chtít další. I to může být postižené. A v případě dnešní doby, kdy rodiče už dopředu mohou vědět, že jejich dítě bude postižrné a přesto si dítě chtějí nechat - to je sobecké! Rodiče to dítě prostě chtějí, ale neuvědomují si, jaký to dítě bude chudák a jak těžký bude mít život. Nebude rovné ostatním, bude to mít v životě těžší, nebude mít plnohodnotný život, bude vždy stranou... A když už má někdo těch dětí osm, je jasné, že to dítě ani nebude žít v dobrých podmínkách, což je ještě horší... Rodiče by neměli uvažovat jen ze svého pohledu, ale i z pohledu dítěte. Kdybych měla mít dítě, které by měo být hodně postižené, nenechala bych si ho, ne z toho důvodu, že bych se o něj nechtěla starat, to ne, ale z toho důvodu, že to dítě by mělo těžký život od samého počátku a nemohlo by s tím absolutně nic dělat...
přidáno 11.03.2008 - 16:34
no to se mi zdá taky dosti přehnané...
přidáno 11.03.2008 - 15:33
Akoby som hovoril ľuďom do obliekania? Ako preboha môže niekto v roku 2008 porovnávať obliekanie sa a potraty?!
přidáno 11.03.2008 - 07:29
Jenže ty je nemůžeš zakázat jen ZPOLOVINY... já bych tohle prostě vůbec neřešil... jsou to životy druhých... co má kdokoliv právo plést se do nich... z morálního hlediska je to stejné, jakobys chtěl mluvit lidem do toho jak se oblékají, nebo co jí... je to jejich věc a nikdo je neovlivní... takže i takovéhle debaty jsou v podstatě ztráta času... a tohle byly poslední dvě minuty, které jsem jí věnoval...
přidáno 11.03.2008 - 02:45
Delivery: hm, klasicky postoj. Kazda trista zena (to číslo je ilustračné, taká štatistika sa nedá viesť) ide na potrat kvôli znásilneniu, ale všetci sa oháňajú práve tým prípadom, tých 299 nechávate tak.
PS: nikde som ani nenaznačil, že by sa potraty mali ÚPLNE zakázať.
přidáno 10.03.2008 - 22:18
joo..a moje odpoved na otazku: radili by ste..bla bla..kdyby bla bla?
neradila bych nic, maj se radit rodice. z tehlech lidi, jako si napriklad ty mam fakt radost... jen by se michali lidem do zivota a rozhodovali za ne. kdyz uz ses u tech ztrat zivotu, tak si udelej adopci na dalku. ja za to taky platim a mam svedomi cisty... kdyz ty ne,nasleduj me...
muzes pomahat lidem, ktery zijou a ne ktery se maj teprve narodit. . .

o tohmle by se dalo spekulovat ...ale az by bylo o vsechny deti (post elidi) na zemi postarano...
tzn. az se budu kazdej starat sam o sebe,,,
z toho jasne vyplyva, ze s eo tom spekulovat neda.

tohle sou mozna tak lakavy clanky, ale chtela bych videt tebe...jeslti jsi teda holka...kdybys byla tehotna , naprikald by te nekdo znasilnil a bez jakykoli ochrany... byla bys v zivotni krizii, nemela bys penize. taky by se smusela rozohdnout.a nikdo by to nedelal za tebe.mzona jen lidi, jako jsi ty...


a myslim, ze bys nad tim urcite mela uvazovat (ci mel), protoze.... no comment..
přidáno 10.03.2008 - 22:11
100 nedavam za dilo,.... ale za tu diskuzy..ktera me na chvili zabavila...
ale mysli, ze o tohmle si musej rozhodnout rodice, je to jejich volba.
dam takovej priklad jo..
zena chce jit na potrat... a vsichni rikaj"zabijes nevinny dite"..
(pritom to jeste ani neni dite, spis embryo)
ale ty mozna nemyslis na to, ze ona (+otec) ho vubec nemuseli zplodit. takze je to vlastne jedno. o tom je svoboda, o ty moznosti volby...
přidáno 10.03.2008 - 20:48
pro me...je to asi takhle..teds mi neco ocitoval a je to tvuj postoj..ok..sem tolerantni..ale nic si z toho nevezmu..to je ale taky ok..
přidáno 10.03.2008 - 20:46
veronika: vies cim sa Freud zaoberal? Podvedomim. To je to, čo neovplyvňujeme. To čo máme rovnaké so starými, egypťanmi a čo bude platiť aj o 2 000 rokov (rovnako ako to s tym slnkom). Takže keď vrahovia vraždia kvôli zdeformovanému detstvu, tak to beriem ako fakt. Keď talent a nadanie je výchovov neovplyvniteľné, tak je.
Takže znova:
Vrahov vychovávame, géniovia sa rodia.
přidáno 10.03.2008 - 20:37
Sarazin:
Umenie nastavuje zrkadlo vlastnej dobe. Preto sa nezaobera len peknymi vecami.

re:
já vím, už tolikrát jsem se o to pokoušel...
takže ti tleskám že ti to s tímto tématem vyšlo

---

Zorik von Masimo: a btw. proč by jsme tady nemohli debatovat?

Re:
já nevím proč ne, neříkal jsem že nesmíte...
debatě zdar
přidáno 10.03.2008 - 20:34
nerikam,ze to tak musis delat ty..ale ze to tak delam ja..a nerikam,ze neverim lidem,ktery uz nezijou..ale ze neznaj me ani moji dobu a na to je taky treba davat bacha..a je jasny,ze ted vime jak je to se sluncem,ale taky existovali jiny nazory,ktery byli stejne neotresitelny a taky se jim verilo ,stejne jako se verilo tomu,ze atom je nejmensi castice anebo tomu,ze zeme je placka..pro me je proste hlavni otazka co si vyberu a jak to budu delat jako ja..a lidi se s dobou meni..psychika je taky jinak..uz jen treba proto,ze se dneska mluvi o sexu..
přidáno 10.03.2008 - 20:30
Miro: suhlasim s tvojim zhrnutim
veronika: 1-Mam kaslat na to co napisali iny, davno mrtvy ludia a radšej sa riadiť podľa seba? Super. Takže se*em na to, čo ma učili v škole-že slnko sa okolo Zeme netočí. Galileo je predsa storočia mŕtvy a moje oči mi hovoria,že slnko sa okolo zeme točí.
Ale vážne, čo si napísala bola zjavná blbosť. Keď psychológia či iná veda na niečo príde, tak to beriem na vedomie.
přidáno 10.03.2008 - 20:05
Zorik: Pak je to opravdu hnusné a s tím nesouhlasím... ale nevidím do té situace... tak teď se mějte... už to musím odhlásit, jinak neuteču... =/....
přidáno 10.03.2008 - 20:04
deti s downovym syndromem je hodne a sou stastny i rodice sou..i nejsou...jen nekdo na to proste nema..ale neexistuje jen tenhle druh postizeni..te samy tak a takhle...proste to vidis takhle,ses proti tomu a jakejkoliv jinej nazor proste pro tebe nema vahu...vidis jen to svy-potrat ne..takova diskuze neni diskuze..ani prostor k nazorum..sry..ale nevidim v tom nic prinosnyho..
přidáno 10.03.2008 - 20:03
Sarazin: Pak ty i tvá rodina jste silné osobnosti a zasluhujete obdiv, a můj máte... a já ti řeknu, že by mi bylo jedno jestli mám mít postiženou sestru nebo ne... pořád je to sestra a já jí mám rád... Jenže jsou i psychicky slabší jedinci, kteří by to třeba neustáli... a to už je dnes můj poslední komentář... dobře se s vámi povídá... jste inteligentní a doufám, že se někdy budeme bavit o nějakém méně emotivním tématu... chtěl jsem se učit, ale mám toho plnou hlavu a hodně otazníků, i když si stále stojím za svým... takže na závěr. Nesouhlasím, že máme právo na to, zakázat potrat, ale rozhodně se mi to nelíbí... Pro dnešek se mějte a ať se vám tohle v životě vyhne... ahoj...
přidáno 10.03.2008 - 20:03
"daunův syndrom", dejme tomu, taky znám spoustu takových dětí... ale jsou daleko horší nemoci...
přidáno 10.03.2008 - 20:01
si to asi nepochopil, ona na potratu byla...
přidáno 10.03.2008 - 19:58
Súhlasím o tom že kto nezažije nevie. Ja som toho okolo potratov zažil dosť.
Retardované dieťa: moja 3-ročná sesternica (žijem s ňou v jednom dome, každý deň ju aspoň vidím) má dowsnov syndróm. Ehm, to má byť dôvod na potrat?? Možno na stránkach časáku áno, ale ja ju mám denne pred očami, aj jej rodičov a je to úplne o inom.
Úplne. Pri pohľade na nich vidíte, že život má cenu.

Add Samovražda: neviem v čom si mám protirečiť. Jednoducho matka sa rozhodne pre potrat a dieťa zomrie - nesúhlasím.
Dieťa odrastie a rozhodne sa pre smrť samo - to už nekomentujem. Je rozdiel keď sa rozhodnem sám a keď nie.
přidáno 10.03.2008 - 19:58
Zorik: To ti můžu mluvit o letu do vesmíru a nejsem astronaut... Dokud se to člověka skutečně nebude týkat, tak je to jenom frajírkovský povídání...
přidáno 10.03.2008 - 19:57
no tak příkladně moje spolužačka... je dost inteligentní... přesto o tom mluvila jako o receptu na vaření... hm..
přidáno 10.03.2008 - 19:50
Sarazin: Když otěhotní žena a doktoří jí řeknou, že těhotenství nemusí přežít, že je lepší potrat... Podle tebe je vrahem, když souhlasí?
přidáno 10.03.2008 - 19:46
Zorik: Zůstanu si tedy raději ve své naivitě... a až narazíš na někoho, kdo o tom jenom tak uvažuje... ukaž jí ty texty, co si tu dnes vkládala... a rozmyslí si to... Přece nikdo dobrovolně nepodstoupí něco tak hnusnýho... že by modelky? Nevím... opravdu raději zůstanu naivní...
přidáno 10.03.2008 - 19:43
"nevěřím, že o potratu uvažují lidi jenom tak..."

miro, tak to jsi teda hodně naivní...
přidáno 10.03.2008 - 19:41
Toť asi vše k tvým argumentům... a propó... sám jsi mi psal, že matka zodpovídá za život dítěte... ale ve chvíli kdy skočí z mostu, tak už za to nemůže... ??... sám si protiřečíš...
Zorik to teď vystihla a taky s ní souhlasím, teda až na to, že s tebou plně souhlasím... ale to jsi poznal sám...
přidáno 10.03.2008 - 19:41
sarazin, já chci, abys věděl, že s tebou naprosto souhlasím, ale je tady taky pár věcí... to znásilnění, věk, zdravotní stav matky a dítěte, pro někoho plodu... u těchto věcí bych asi váhala...
znásilnění je jasné, asi by se mi hnusila představa, že vychovávám potomka toho, co by mi tak ublížil... že by mohlo mít mimčo jeho povahu a tvář...
věk, v tomhle věku už jsem si jistá, že bych si ho nechala, to už jsem psala, ale třeba nějaká s prominutím pitomá holka, co si zasexuje ve 13, jak je teďka módní... no nevím...
zdravotní stav ženské, kdyby to nějak ohrožovalo, třeba, já nevím, vrozená vada srdce, nebo tak... i ty musíš uznat, obětoval by si snad tvoji přítelkyni/ženu?
a dítěte... dělají se vyšetření... snesl by si pohled na svoje postižené dítě? u některých nemocí se ani ty děti nedožívají vysokého věku... jak by si žil s vědomím, že syn/dcera ti umře třeba za 10 let?

prostě jsou dvě strany...
a tohle jediné asi pro potraty uznávám...
přidáno 10.03.2008 - 19:38
jestli je to nutny nebudu vymyslet ja nebo ty..ale ten kteryho se to tyka...a freud..no jasny...ale ja radsi verim sobe nez kniham a lidem mrtvejm xlet..ktery nevideli me ani moji dobu..a taky mam radsi svuj nazor nez ten kterej si nekde prectu..tyve ty statistiky co tu uvadis me fakt dost dostavaj..me nezajimaj cisla,ale lidi..
přidáno 10.03.2008 - 19:37
Pro Sarazina: Takový příklad ti vymyslí jenom život... já vím, že bereš východisko babyboxy, adopci a všechno tohle... ale co ty víš... já taky nevím... jen holky a snad jen ty, které to zažili ví, co se jim odehrává v hlavě... ty to vidíš jednoduše bez emocí... my to tak vidíme... a já nebudu odsuzovat chování někoho, který se nachází v situaci, kterou si neumím ani představit... =(
přidáno 10.03.2008 - 19:34
Jde o to, že matka má právo rozhodnout se. Já věřím tomu, že pro každého je to nepředstavitelná a musela by bejt neuvěřitelná nouze, aby se o tom vůbec začalo uvažovat... nevěřím, že o potratu uvažují lidi jenom tak... A kdyby nebyla možnost potratu, nemůžeš ani uvažovat... a někdy právě vtom uvažování člověku dojde, že to třeba zvládne... a kdyby nemohl uvažovat, tak jen propadne depresi a zatracení... zní to docela absurdně co... když vám řeknu, že si myslím, že díky tomu, že jsou u nás dovolené potraty se zachrání víc dětí, než kdyby byly zakázány... Je to debilní, když to řeknu takhle, ale všichni to znáte... zakázané ovoce je vždy to nejsladší... je to s nadsázkou... ale... ale... ale...
přidáno 10.03.2008 - 19:33
Nutné? Vymyslite príklad nutného potratu.
přidáno 10.03.2008 - 19:32
Freuda tu nikto necita, ze? Umelci sa RODIA, vrahovia sa VYCHOVAVAJU.
U deti z detskych domovov je nizsie percento samovrazd ako u zvyšku čo určite ukazuje na to, že sú na svete proti svojej vôli. Kto má života dosť skočí z mosta a má šancu si vybrať, takže úplne žasnem nad tým, že "možno by to pre nich bolo lepšie"
přidáno 10.03.2008 - 19:26
te vono zoriku...kdy to je nutny...a kdy ne...
přidáno 10.03.2008 - 19:25
jasně, všechno má dvě strany mince...
přidáno 10.03.2008 - 19:23
Já nevím, co víc k tomu říct... přece nikdo nejde na potrat, když nemusí... a vy argumentujete... no ta chtěla, nešla a takový dítě porodila... ale pořád je to jenom, že chtěla... nakonec nešla... a ti co nakonec jdou, tak asi nemají tu možnost, si to nakonec rozmyslet... třeba...
přidáno 10.03.2008 - 19:21
Já souhlasím s veronikou... to je všechno strašně hezký... a ani nikdo nikomu nevyčítá, že potraty neuznává, tak kde berete vůbec právo na to vyčítat něco těm, co ho berou jako reálnou možnost a východisko z nouze... Prostě je to každýho věc... Pořád tady ukazujete na Beethowena atd., ale já třeba nevěřím, že nikdy se takhle "jen tak tak" nenarodil nějaký vrah, nebo zloděj, zločinec... prostě to je dvousečná zbraň... má svůj rub i líc... nikdo nenadává těm, co potrat neuznávají, tak proč bychom my (jako společnost) měli dělat opak? A to, co sem vložila Zorik... to je všechno "hezký" no, ale myslíš, že ti co na potrat jdou, že to neví? Že je jim to jedno? že je to pro ně jako nic? Asi těžko, že jo... a můj selský rozum mi zase říká, že když se někdo k potratu rozhodne, tak už nenašel žádné další východisko... proč ho za to odsuzovat, jakým právem? A proč mu to zakazovat? Takový lidi ti pak poroděj někde ve křoví, nebo udělají jinou blbost... a za to to přece nestojí... nebo jo... ??...
přidáno 10.03.2008 - 19:17
nikdo tu přece nemluví o zákazech...
jen o tom, proč to dělat, když to není nutné?
přidáno 10.03.2008 - 19:11
jeste dodatek...je fajn,ze beethoven/a ja nevim kdo jeste/mohl byt kousek od potratu a nestalo se tak a on udelal tak skvelou velkou hudbu a nekdo jinej nejaky jiny vyborny veci...ale kdyz uz se bavit o nich..jak vis,ze byli stastny,ze jim to za to stalo..ze si rekli,ty jo,jeste ze sem se narodil...ale to ja jen tak..kdyz se argumentuje geniema..tobe to mozna neco dalo-jako oni ti to dali-jako poslani lidstvu,ale vis o jejich prozitcich,pocitech,kdyz tu jde hlavne o ne..?..ja nevim,myslim,ze to je kazdyho vec..a ze jo,ze znas ty dobry pripady,kdy si lidi reli,jeste ze sme si to dite nechali..ale je tu i druha strana..a ta se vidi hur..jasny,ze sou babyboxy a detsky domovy..ale otazka je..jestli o to ty deti az vyrostou stoji a jestli maj ten zivit tak skvelej..nebo nejen ty co se dostanou do tech zarizeni,ale co postizeni,co se za celej zivit ani nepohnou nebo tyrany deti...atd atd...je fajn odsoudit lidi a videt spaseni...jen nikdy nic neni jen tak a nikdo neni stejnej a nema stejny naziry..potrat je urcite kruta vec,ale je to proste moznost..a zakazovat je nebo tak je nejvetsi hovadina..protoze pak u tech ilegalnich potratu prichazi o zivot nekolikrat vic lidi nez v civilizovany spolecnosti,kde je tu alespon ta moznost...

ja k tomu nic nechtela psat..ale to nejde..
přidáno 10.03.2008 - 19:09
Dobrá pripomienka Zorik:-)
Mám nápad, spýtajte sa rodičov a starých rodičov, že čo bol zmysel ich života, čomu obetovali život.
přidáno 10.03.2008 - 18:54
a btw. proč by jsme tady nemohli debatovat?
přidáno 10.03.2008 - 18:54
hele, hlase lidu, budu tu aplikovat na sebe ano?
kdybych náhodou otěhotněla, kdybych se měla rozhodnout, i kdybych si tím zkazila život a kdesi cosi, tak JÁ si to dítě nechám, protože je to živý tvor, součást mně a to, že já jsem udělala chybu, tak za to jaksi nemůže že...
já sice nejsem tak úplně věřící, ale zastávám názor, že všechno na světě je za nějakým účelem a co kdybych tak zabila nějakého, jistě po mamince, génia:P...
ne, já potraty prostě nikdy uznávat nebudu, vemte si, kolik je na světě párů, kteří se snaží o miminko a nevede se jim... co by za to dali... a plno holek si to nechá prostě vzít, přece si nezkazí život...

tady jen tak pro zajímavost:
Chemický potrat
se provádí obvykle do 9 týdne těhotenství. Do dělohy je vstříknuta speciální chemikálie (methotrexatu nebo mifepristonu následovaným podáním misoprostolu), která usmrtí plod. Zhruba u 8mi procent případů je nutná následná chirurgická asistence, zbytek se bez ní obejde.

Miniinterrupce
se provádí pouze do 8 týdne těhotenství. Provádí se pomocí plastové trubičky s ostrým hrotem. Ta je vsunuta přes děložní hrdlo do ženiny dělohy. Je připojena na velmi silnou vývěvu (uvádí se, že až 29 krát silnější, než průměrný vysavač), která po zapnutí roztrhá a vysaje plod. Potom přichází na řadu další krok, vsunutí kyrety. Jedná se o ocelový nůž zakulaceného tvaru, který slouží k vyškrábnutí placenty a zbytků plodu.

Vakuumaspirace a kyretáž
je možná pouze do 12. týdne těhotenství. Samotná procedura má 2 metody. Evakuace děložní dutiny, pomocí kyrety (předtím následuje roztažení děložního hrdla) nebo vakuumexhausace – odsátí děložního obsahu.

Roztažení a vyprázdnění
metoda velice náročná na psychiku matky. Využívá se v situaci, kdy je již dítě moc velké na to, aby prošlo děložním hrdlem. Proto se simuluje roztažení dělohy, jako při porodu, pomocí kleští. Poté se chytnou části těla plodu, a kroutivými nebo trhavými pohyby se oddělují od celku. Aby mohly být části plodu z dělohy odstraněny, musí se rozdrtit lebka a zlomit páteř.

Redukce plodů
je metoda hojně využívaná kolem 16 týdne těhotenství. Slouží k redukci dětí, které se ještě nenarodili. Největší využití je asi souběžně s umělým oplodněním (je tu větší pravděpodobnost více plodů). Potrat probíhá tak, že je do plodu vsouvána jehla. Je navigována pomocí ultrazvuku a na konci je injekční stříkačka naplněná nejčastěji roztokem chloridu draselného. Plodu se zastaví srdce, a umírá. Poté je vyplaven. Při použití této metody je vyšší pravděpodobnost spontánního potratu ostatních plodů.

Prostaglandiny
jsou léky, které vyvolávají silné děložní stahy. Jejich užití je nejčastěji mezi 12 a 16 měsícem těhotenství. Interrupce nastává po podání těchto léků, plod je vypuzen z dělohy. Kontrakce, vyvolané prostaglandiny, jsou několikrát silnější než normální stahy při porodu. Dítě je jimi většinou zabito.

Císařský řez
Hysterotomie se používá hlavně v pokročilých stádiích těhotenství. Princip tohoto zákroku je stejný, jako klasický porodní císařský řez, s tím rozdílem, že dítě může být vytaženo až po rozdrcení lebky.
přidáno 10.03.2008 - 18:52
Planoval som nacrtnut týmto komentárom, že aj takýmto spôsobom bežný ľudia menia svet. Einstein, štiepenie, narodil sa.
Thomas Oort, studená fúzia, nikdy sa nenarodil.
Rodičia čo boli od potratu kúsok si dnes nadávajú, že im vôbec niečo také napadlo a už len z toho majú víčitky svedomia, lebo ich deti sú úžastné. A kto vie, možno sa naši vnuci budú o nich učiť v škole.
přidáno 10.03.2008 - 18:21
1)Beethoven měl holt štěstí no...
2)Jinak... pro mě život začíná narozením, nikoli početím...
3)Raději abych se nenarodil, než jít na svět s vědomím, že mě vlastní rodina nechce, nemůžeš mluvit za děti v děcáku... bavil jsi se s nimi někdy? Byl jsi za nima někdy jenom tak? Okopat jim třeba zahrádku a popovídat si s nimi?
4)Azure Sky to svým úvodním komentářem vystihl, proč se o tom vlastně diskutuje tady?
přidáno 10.03.2008 - 18:12
Musím napraviť tvoju chybu, nieje to život matky, ale dieťaťa!
přidáno 10.03.2008 - 18:11
ehm ...prý literární server, anketa o trestu smrti, a díla o potratech
ještě chybí vzhled ghotic a téma sebevražda

ale k potratům:
jedna buňka lidského těla, zvířecího těla i stromu, listu - KAŽDÁ ŽIJE !!!

je otázkou jak moc je chcem zabíjet
přidáno 10.03.2008 - 18:09
Uf, tri komentare a vsetky tri negativne, ale podme na to:
1-Existujú babyboxi, existujú sirotince, existuje rodina ktorá je neraz ochotná pomôcť. Okamžite po pôrode môže žena na dieťa zabudnúť. Samozrejme taký pôrod je bolestnejší ako potrat...
2-Aha. To mi je pekný názor, neviem či smiať či plakať mám. Vieš že podľa nacistickej propagandy neboli židia ľudia? Vieš že rimania a gréci nepokladali otrokov za ľudí? A vieš, že dnes už s nimi nikto nesúhlasí??? Chabé definície človeka ktoré si spoločnosť sama vytvára, aby mohla pokojne spávať. Je to vražda.
3-Suhlasim, nejde hovoriť všeobecne takmer o ničom. 4- Súhlasim, NAČO SI NIČIŤ ŽIVOT, keď sa zodpovednosti dá ľahko zbaviť, legálne a dokonca potichu.
5- To nieje argument.

Deti v sirotincoch žijú s vedomím, že ich niekto nechcel ale že by smútili nad tým, že ich rodičia radšej nešli na potrat?
Nie, niesom špekulant, potraty sa dejú aj takmer dejú v mojom okolí. Ešte že Beethovena nesplodili dnes.
přidáno 10.03.2008 - 18:07
To tak bývá, že to asi nebude vypadat nijak zvlášť hezky, ani operace slepého střeva nevypadá hezky... a taky to tak bývá, že živé věci cítí bolest... ale nejde to brát tak obecně... někdo to dítě chce, někdo ne... a je to jeho volba... jeho život... ale jsou zase jak říkáš ty, tací, kteří se o to dítě perou... já bych řekl, že tohle je každého věc...
Ale zase bacha, mluvím o těch situacích, kde by se dítě nenarodilo do normální rodiny, právě jak říkáš ty... mladý věk, znásilnění apod. ... rozhodně neuznávám dospělé ženské, které by si to mohli pohlídat, že na to kašlou a berou to jako samozřejmost... teda promiňte, že se do toho jako kluk vměšuji, ale já si neumím představit, že by mi někdy tohle manželka ve třiceti řekla... no a, tak jsem si to nechala vzít... už ta představa je pro mě psychicky dost pitomá... celý to musí působit na psychiku... a co je to za ženskou, které by to bylo jedno... ??...
přidáno 10.03.2008 - 17:58
no nevím teda, podle mě to vražda prostě je... jednu dobu jsem se o to díky kamarádce hodně zajímala... když jsem viděla některé obrázky a do detailu popsané JAK to probíhá, no promiňte, ale co je tohle za svět?
navíc, kdesi jsem četla, že dítě, nebo tedy podle některých tady, jen plod cítí bolest od sedmého týdne těhotenství...
dobře, já uznávám, že v některých případech je potrat brán pomalu jako samozřejmost... třeba při velmi mladém věku, nebo při znásilnění...
ale pozor, znám slečnu, co má patnáct let, byla znásilněna a přesto se o to dítě pere... podlě mě je skoro svatá...
toť můj názor...
přidáno 10.03.2008 - 16:36
Rozhodně to není sobeckost...! Spíš naopak... Dokážeš si představit, jak by se cítilo dítě, které rodiče nechtěli...? Naprosto souhlasím s tím, co napsal Miro...
přidáno 10.03.2008 - 15:13
Za prvé: Potrat je vždy věcí ženy, ona rodí, ona si vybere jestli dítě chce, nebo ne...
Za druhé: Dítě, jak se většinou říká... není dítětem, dokud se nenarodí. Je to vyvíjející se živý plod, který se teprve vyvíjí. Dítě je až po narození, v době narození začíná stárnout. Takže nějaké řeči, že je to vražda, neberu.
Za třetí: Jak říká veronika, nejde mluvit obecně a nikdo nemá právo někomu do toho kecat (co je komu do toho)
Za čtvrté: Proč si ničit život něčím nechtěným, když jsou dnes možnosti se tomu vyhnout?
Za páté: Proč se raději lidi nestarají o děti, kteří už na světě jsou a umírají zbytečně. Miluju speklanty, kterým stačí jen kritizovat a ukazovat prstem... ty a ty a tohle je špatný... to umí každej...
Za šesté: Toť vše.
přidáno 10.03.2008 - 14:59
nikdy nejde mluvit obecne.....

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Potrat : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Mesto
Předchozí dílo autora : V znamení dýky a draka

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku