přidáno 24.10.2012
hodnoceno 8
čteno 1037(12)
posláno 0
Lidi vám říkají, ať se nebojíte projevit svůj názor. Ať si stojíte za tím, co si myslíte. Jenže když dáte najevo to, co opravdu cítíte nebo si to myslíte, lidi se k vám otočí zády. Vmetou vám do obličeje svůj odpor.
Pak si připadáte že jste samy, že jste vlastně podivín, s odlišným, špatným názorem. Proto tedy v životě radši nic neprojevujete, spíš se pořád lehce přidržujete názoru ostatních..
Upřímně, obdivuji lidi, kteří naplno řeknou co si myslí a nebojí se následků. Nebojí se reakce ostatních. Prý stačí mít okolo sebe pár dobrých přátel, stačí jen pár a potom už vám bude jedno kdo si co myslí, protože vaši nejbližší vás mají rádi takového jaký jste. Jenže, stále tam bude ten strach. Strach z názoru společnosti.
přidáno 05.01.2013 - 19:16
Strach z reakce ostatních je na místě. Člověk by určitě měl svůj názor mít a řídit se podle něj, dokud a pokud se neukáže, že se mýlí. Pokud však jde o projevení toho názoru, měl by člověk vždy zodpovědně uvážit jeho důsledky a mít na paměti, že se může mýlit. Názor má smysl otevřeně říkat těm, kdo o něj opravdu stojí, unesou jej (citově) a umí jej ocenit. V ostatních případech je to třeba uvážit. To je můj názor. ;-)
přidáno 07.11.2012 - 11:45
Jo..jo...tak dnes dám na váš názor nepůjdu proti davu...protože mám stejný názor jako vy :)))...na kritiku druhého je nutné si dávat obzvláště pozor ...protože to bolí ...
přidáno 07.11.2012 - 11:03
Souhlasím s Vladanem.. Názor na osobu, to je hodně citlivé..

Jinak. Pozitivum. Znám dost lidí, kteří dlouho neměli kolem sebe přátele, protože měli názor jiný než okolí. A okolí to neskouslo a radši šlo dál s davem.
A najednou se to otočilo a z onoho názorového vyvrhele je najednou chrabrý hrdina, který si stojí za svým.
Takže já říkám: říkat názory, držet se jich, ono to okolí jednou pochopí, že se nemusí vždy rovnat jiný názor = špatný názor.
přidáno 07.11.2012 - 10:55
taron: Cvokhauz: Já bych řekl, že je to malinko složitější.
"obdivuji lidi, kteří naplno řeknou co si myslí a nebojí se následků" - souhlasím s tím, pokud se jedná o názor na nějakou událost nebo problém. Ale pokud je to hodnocení jiného člověka, které je samo o sobě subjektivní (tím neříkám, jestli špatné nebo dobré), byl bych opatrný. Představte si, že řeknu sousedce, že je ušmudlaná coura, co se tahá s kde kým a neumí ušetřit ani korunu. Já si to můžu myslet, ale jiní lidé ji budou považovat za slušnou (řekněme průměrnou) ženskou. Má cenu v takovém případě jí do očí (nebo hůře za zády) tento subjektivní názor formulovat? Je to vlastně útok na její osobnost a to se nesmí ani na Psancích :-)
přidáno 25.10.2012 - 14:31
taron: Záleží na tom, co vidíš pod pojem "svůj vlastní názor." Já to chápu tak, že se tvůj postoj k určité věci odlišuje od všech ostatních, kdežto ty to asi myslíš tak, že jakmile na tu věc narazíš, vytvoříš si k ní kladný/záporný vztah podložený tvými zkušenostmi s ní. A můžeš se klidně přidat k už existující skupině lidí, jejichž postoj je podobný nebo shodný s tím tvým.
přidáno 25.10.2012 - 14:01
Cvokhauz: No..já zase myslím , že svůj názor můžeš mít ihned, aniž bys znala argumenty druhých ...ale není občas od věci je s druhými konzultovat, pak se mnohým mohou otevřít oči ...takže mít názor - ano - , ale je zbytečné si na něm stát za každou cenu ...nemělo by být problémem názor umět změnit :)
přidáno 24.10.2012 - 18:47
Obecné shrnutí víceméně pravdy. Dobrý. A jen bych chtěla dodat, že proto, aby sis mohla utvořit vlastní názor, musíš znát názory a argumenty ostatních. A fakta. Ta jsou nejdůležitější.
přidáno 24.10.2012 - 18:42
pravda ;)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Dej najevo svůj vlastní názor : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Kapky zbylých vzpomínek
Předchozí dílo autora : Přátelství..

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku