Můj starý zápisek z deníčku. O příteli, který se tehdy jen stěhoval. Dnes při tragické nehodě odešel navždy. Snad jsem to dobře zařadil do kategorie.
přidáno 06.04.2012
hodnoceno 14
čteno 1772(31)
posláno 0
Sorry, ten viděl vždycky celý svět negativně. Protestoval odjakživa proti úplně všemu od zkorumpované vlády v našem státě po plastové příbory v našem obědě. Ani nevím, jak že se potkal s přezdívkou „Sorry“, mně už tak byl představen. Musím se ho na to ale rozhodně někdy optat. Já jsem ho totiž neslyšel se omluvit snad nikdy ani v češtině, natož pak v jiných jazycích.

Sorry se prostě neomlouval, vždy byl neohleduplný, sobecký, panovačný a z nějakého důvodu odvěký, nezpochybnitelný vůdce naší party. Já jsem s ním ale vždycky vycházel dobře. Měl ke mně totiž podivný respekt, považoval mě za filozofického génia a vše, co jsem řekl, bral velice vážně a našel v mých slovech skrytou hloubku, která tam většinou vůbec nebyla.

Například když jsem se jednou odmítl zapojit do úklidu bytu slovy: „Jsem příliš zaneprázdněn hleděním do nebe“, napsal si Sorry tuto větu ozdobným písmem na nástěnku v pokoji, který sdílel s Vanishem, a dnem i nocí mě přemlouval, abych o tom napsal nějakou tu svoji poezii. A když jsem ho odmítal, tak se mnou nemluvil a okatě mě ignoroval. Nakonec se po hodinách meditace před nástěnkou rozhodl napsat o tom alespoň esej, že prý poezie on není hoden. A i když jsme se postupně usmířili, čas od času jsem ho přistihl, jak zírá na nástěnku s pohledem srdcervoucně smutným a mumlá si cosi o zabitém potenciálu.

Často za mnou taky chodil pro radu z různých oblastí a já jsem využil svůj dar- dlouho mluvit a vlastně nic pořádného neříct. Sorrymu to ale vždy stačilo a k večeru neopomněl ukázat na mě prstem a zvolat: „Joo Kuba, to je opravdový kamarád, na světě není nic, co by nevyřešil.“. A já jsem tam seděl ve svém oblíbeném křesle a tvářil se skromně.

Dnes zbyl ale po nástěnce jen nenápadný háček a po Sorrym skvrna na zdi v kuchyni, kam mrskl pánví s vroucím olejem, když si o ni spálil ruku. Chtěl se tehdy vytáhnout před svojí dívkou, snad Leona se jmenovala, a dokázat jí, že je, jak sám často říkával, „komplexní muž“. A: „Ne, to neznamená, že mám komplexy!“ ječel potom na Sašu a tvářil se ublíženě.

A vůbec. Se Sašou moc dobře nevycházel. Říkal mi: „Ty jsi chytrý a to je dobré. Ale ona je vychytralá a to je špatné.“ A když už na ni nic neměl, vytáhl znova, že „Alexandra“ se přece logicky nemůže zkracovat na „Saša“, ale že pro ni jsou podobné nesmysly typické.

Možná z části proto, že mi tu chybí, jsem postupně převzal jeho úlohu „Negativního muže“ a často všechno zbytečně kritizuju, protože nevím kdy přestat. Jak to uměl právě Sorry.

A když už jsem si opravdu zoufale potřeboval s někým postěžovat, zavolal jsem mu do Vlašimi, a když mi pak volal zpátky (měl mě totiž vybraného na volání zdarma, což mě dojalo), tak jsme prokecali celou noc jak odloučení milenci a ještě týdny potom jsem měl dobrou náladu, jak mi pomohlo, že jsem mu zase pár věcí poradil/neporadil a on mě za to ocenil. A taky jak jsme si spolu krásně postěžovali, že na nikom nezůstala nit suchá.

Už je to pár měsíců. Už jsme se nijak nekontaktovali a asi je to správně, stejně bychom se brzy neměli o čem bavit. Vždyť i teď jsem si na něj vzpomněl jen proto, že se Pavel pohádal se Sašou a vyčetl jí, že si nelogicky zkracuje jméno, protože už žádný jiný argument neměl.
přidáno 30.11.2012 - 00:35
je to vážně hezky napsané takové dojemné...
přidáno 08.04.2012 - 17:55
Vir: Ano ano, ta nadsázka s toho jde cítit
přidáno 08.04.2012 - 17:18
Rozumím. A samozřejmě, že je to fejetonu hodně blízké. A možná to i je. Jen je možná trochu absurdnější, než bývá zvykem.
přidáno 08.04.2012 - 14:55
Vir: tak je to z deníku, takže jsem to psal, abych tomu rozuměl já, takže se ani nedivím, že ti to tak přijde... ale připadalo mi, že tam není nic výrazně nepochopitelného, jen je to prostě chaotické pro ty, co ty lidi neznají
přidáno 08.04.2012 - 14:53
cen: no záměr tam není žádný, psal jsem to kdysi do svého deníku, aniž bych přemýšlel o zveřejnění, takže asi úplně normální pakárna :-D
přidáno 08.04.2012 - 13:37
Sorry, ale ten Sorry byl teda trochu podivín, to beru. Skoro to vypadá, jako kdyby to byl tak trochu hajzlík. A zároveň vůdce tý party, která dodnes asi neví, proč ho jako šéfa brala. Nějak mi tam chybí někdo normální. Někdo, komu bych mohl něco věřit. Asi je to na mně trochu pakárna. Což možná byl záměr.
přidáno 07.04.2012 - 23:44
Je to vážně moc hezky napsáno!:-)
přidáno 07.04.2012 - 13:08
Krásný ztráty ... Na mně je to nějak moc komplikované.
přidáno 07.04.2012 - 08:51
Drž se ..
přidáno 07.04.2012 - 07:02
Zažil jsem...
přidáno 07.04.2012 - 01:04
Je škoda, že si to nepřečetlo víc lidí. I když je to hodně osobní, má to co říct i člověku, který nezná souvislosti. Je mi líto, že někdo přišel o tak "blízkého" člověka. Víc se k tomu nedokážu vyjádřit.
přidáno 06.04.2012 - 22:21
Ne neměň, proč ne, je to fejeton(-:
přidáno 06.04.2012 - 13:56
Yana: A co by to mohlo být, nenapadá tě? Rád to změním
přidáno 06.04.2012 - 10:39
Nevim jestli fejeton to je fuk. Byl to přítel a už není, hezký zápisek z deníčku. Přítel je ten kdo o tobě ví všechno a má tě pořád stejně rád.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Sorry : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Šetřím
Předchozí dílo autora : Zbyteční

»jméno
»heslo
registrace
» narozeniny
polibek0012 [14], Annabelle [14], KissOfDark [14], pisiprotebe [14], VolkodavKO [11], sarinka580 [7], DanaSurya [1], Ivušák [1]
» řekli o sobě
Yana řekla o Sucháč :
Realista, který se občas toulá v oblacích ( to je to první co mě napadne ). Vnímám, že má jasno, ale přesto tomu občas uniká a je mu dobře v tom rozervaném světě básníků, muzikantů, bohémů, a to se mi líbí. Vnímám, že stojí nohama pevně na zemi, ale rád se od země odpoutá. Píše básničky plné radosti ze života, z lásky, z lásky a obdivu k ženám. Ví své a když se občas přežene mráček, brzy ho nahradí sluníčko. A ještě si cením toho, že dokáže pochválit, povzbudit, ale i taktně zkritizovat. Sakra co napsat negativního??? Asi jen to, že ho vlastně vůbec neznám...
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C


Tapety na plochu ¬


Wallpapers

Wallpapers



Apple MacBook

Na skvělém Macbooku vám půjde skládání básní pěkně od ruky.

Ostružina

Zábavný blog plný fotek nejen o bydlení, dekoracích, zahradě.

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming || PREMIUM účet za povídku